Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tijgervinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• tijgervinken

Ik heb afgelopen winter een koppel Tijgervinken gekocht
    de man kwam prachtig op kleur maar zomaar
    ineens de afgelopen week is de rode kleur weer helemaal verdwenen
    weet iemand hoe dat kan? heeft het te maken met het (te) koude voorjaar?
    ze vliegen in een ( ruime )flink beplante, buiten voliere in het geschelschap van meerdere
    koppels verschillende tropen die ook niet echt goed op gang komen, slechts hier en daar worden wat nesten gebouwd en gebroed, oa Gouldsamadines en mexicaanseroodmussen
    Volgens mij krijgen ze alles wat ze nodig hebben, misschien gewoon een kwestie van geduld hebben ? of kan ik het met de tijgervinken voor dit jaar wel vergeten?

Groeten, Harm

Denk dat idd. door het koude weer de man weer vroegtijdig de rui is ingegaan.

Maar ik denk met straks mooier weer de vogels nog wel in broedstemming kunnen komen met of zonder hun rode broedkleed.

Het is even afwachten op beter weer of er nog iets staat te gebeuren met de tijgervinken .
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

tijgervinkjes

Harm bij mij is dat ook het geval de oude man is zijn kleur kwijt ,maar ook de man van 2010 . De jonge mannen van 2011 beginnen te kleuren, het is bij mij ook de eerste keer
      groeten Henk

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Gerritsen
        Harm bij mij is dat ook het geval de oude man is zijn kleur kwijt ,maar ook de man van 2010 . De jonge mannen van 2011 beginnen te kleuren, het is bij mij ook de eerste keer
        groeten Henk
        die van mij zijn ook van 2011
        Groet, Harm

Opmerking

Hier de tijgervinken ook in de rui. Duurt nog even voor dat alles op gang komt. Gr.

Opmerking

Hier is het mooie rode broedkleed ook verdwenen, hij ziet er bijna hetzelfde uit als zijn pop
            groetjes
            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

ok, bedankt iedereen voor de andwoorden, klinkt misschien niet aardig maar ik ben toch wel blij om te horen dat ik niet de enige met dit probleem ben.
              Succes allemaal en maar hopen dat het mooie weer van vandaag door gaat zetten en we toch nog een aantal jongen op stok kunnen krijgen van deze prachtige vogels.
              Groeten, Harm

Opmerking

Working...
              X