Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fisscher Glansspreeuwen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Fisscher Glansspreeuwen

Goedemorgen,

Op dit moment heb ik jonge fischer glansspreeuwen.

Via dit forum heb ik al te horen gekregen dat ik zoveel mogelijk verschillend levend voer moet aanbieden.

Maar wie kan mij vertellen:

- wanneer vliegen deze vogels uit?
    - wanneer kunnen of moeten ze weg bij de ouders?

Kortom wie heeft er nog een advies voor mij?

Vorig jaar had ik ook jongen maar helaas zijn die na het uitvliegen dood gegaan. Maar het uitvliegen heb ik vorig jaar gemist. Ik was rond die tijd op vakantie. Mogelijk had dit te maken met te weinig variatie in het voedsel. Maar het valt mij op dat ze spreeuwen dit jaar vnl voeren met buffelo's en wasmotten.

Maar het zou voor mij geweldig zijn om ze dit jaar wel op de tentoonstelling te kunnen laten zien.

M.vr.g.r
    Wim

M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Probeer eens regenwormen te voeren.
    Daar groeien ze goed van en komen dan niets te kort.
    Krijgen ze te weinig (of inferieur) voer dan bestaat de kans dat ze te vroeg uitvliegen door honger.
    Hoe langer in het nest (veilig) zoveel minder stress bij het uitvliegen. De start tot het zelfstandig voedsel zoeken kent dan minder problemen.

Greetz...

Opmerking

Jonge Fisscher Glansspreeuwen

Goedemorgen,

Kan ik mijn jongen uitgevlogen Fisscher Glansspreeuwen bij de ouders laten als ze voor de tweede keer jongen zouden hebben?

Wie kan mij meer info over geven?

M.vr.gr.
      Wim
      M.vr.gr.
      Wim van der Linden

Opmerking

Regenwormen is ok. Even niet vergeten dat regenwormen dragers zijn van lintworm, dus zorg dat u die vogles bij het jaarlijks ontwormingskuur wel degelijk OOK voor lintworm behandelt. Lintworm is akelig i.v.m gewone worm.
        Maar met regenworm niks verkeerd, alleen wou ik even melden van die lintworm. Bij mij genieten de vogels ook van een regenwormpje hoor, dus u hoeft niet te denken: "o, lintworm? dan doe ik het niet. " In het wild vreten ze ook vanalles, maar daar is het afweer systeem anders,(vanwege andere voedsel/weer condities/ruimte voor beweging(krijg je sterke vogels van).
        In een voliere is een vogel toch altijd iets vatbaarder voor problemen, dan de echte wilde.

Opmerking

Oude bij Jongen bij de Fisscher Glansspreeuwen

Maar wie kan mij vertellen of de jongen bij de ouden kan blijven ook al zijn er voor de tweede keer jongen?
          M.vr.gr.
          Wim van der Linden

Opmerking

je mag de jongen gerust bij de ouders laten zolang ze maar het nest niet verstoren . Nog een tip je kan uw jongen gemakkelijk op voer krijgen wanneer je kattevlees uit dozen wat bijmengd , maar geef er niet teveel zodoende ze telkens alles kunnen opeten want opletten voor bacterieen wanneer het voer te lang blijf staan .Veel succes.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wjvdlinden
              Kan ik mijn jonge uitgevlogen Fisscher Glansspreeuwen bij de ouders laten als ze voor de tweede keer jongen zouden hebben?

Opmerking

Working...
              X