Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mexicaanse roodmussen broeden maar zonder nest.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• mexicaanse roodmussen broeden maar zonder nest.

hallo

ik heb 3 mexicaanse roodmussen in een kleine buiten voilere zitten.
    ik heb 2 x een pop inzitten en 1 man.

al vrij snel hebben ze de 1e ei gelegd, maar werd al snel uit het nestkastje op de grond gegooid. (waarom is me een raadsel)

nu heeft ze 3 eieren opnieuw gelegd en zit er nu rustig op te broeden.
    Het nest heeft ze mooi afgewerkt met watten,mos en sisaltouw.

maar na ongeveer 5 dagen heeft ze heel het nest eruit getrokken en ligt op de grond, maar zit rustig verder te broeden op de eieren, maar zonder nest.

kan dit kwaad? of komt dit omdat er een 2e pop bij zit?

heb geen idee wat er is, waarom de nest eruit wordt gedonderd, en ze toch op de eiren nog broed in het nestkastje.

nestkastje bestaat uit hout en ijzeren tralies.

ik heb trouwns maar 1 pop eruit gehaald, en in iedergeval een andere nestkastje met een touw mandje erin geplaatst. kijken wat ze nu gaan doen met zn 2'n.

waarom het nest word afgebroken weet ik niet.

Opmerking

heb je toevallig ook nog een andere soort vogel in je voiliere zoals zebravinken want die willen namelijk wel eens een nest slopen. en als het nest weer op de grond komt en broed daar ook kun je ze wel laten zitten zijn wel trouwe broeders.
      ik heb ze ook hadden 4 eitjes en is 1 van uit gekomen heel erg leuk zelfs mn zebravinken voeren het jong als moeders haar vleugel strekt.

groeten hielke
      lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door hielke
        heb je toevallig ook nog een andere soort vogel in je voiliere zoals zebravinken want die willen namelijk wel eens een nest slopen.
        groeten hielke
        nee heb enkel nu nog 2 mexicaanse roodmussen inzitten.
        1x man & 1x pop.

gekke is dat vaak de man een nest sloopt. (agresieve gedrag )

enigste wat ik zie is dat de pop zelf aan t broeden is constant, en die in de buurt van het nest te bevinden is.

Opmerking

als ze er constant op zit moet het goed komen en mocht de man het nest slopen kun je de man er bij weg halen, de pop brengt dan de jongen wel groot.

groeten hielke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door hielke
            als ze er constant op zit moet het goed komen en mocht de man het nest slopen kun je de man er bij weg halen, de pop brengt dan de jongen wel groot.

groeten hielke
            zoiets dacht ik ook aan.

wacht nu af wat mijn huidige koppels nu gaan doen.

moet wel bij vertellen dat het om nog jonge vogels gaat.

dus misschien zijn ze te vroeg begonnen dat nog niet weten hoe het moet.

toch wat als ik ze het moet leren

maar ok... wacht is geduldig af en heb ze nu meer rust gegeven doordat ze met 2'n zitten

Opmerking

inderdaad gewoon afwachten, die van mij zijn ook nog jong een jaartje oud voor hun ook de 1e keer maar gaat perfect hebben maar 1 jong maar goed,tot nu toe ben ik dik tevreden maak binnen kort wel een fototje.

groeten hielke

Opmerking

Working...
              X