Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roodkopamadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Roodkopamadine

Temperatuurverschil misschien???

Als ze binnen zaten en met dit guur,koud,winderig,nat,... weer.
    Is het niet te verwonderen.

Voor de rest heb ik geen verklaring

Kweken is heel simpel. Als ze broeds zijn en gezond zullen ze snel tot broeden overgaan.

Halfopen of gesloten kastjes, zelfs langwerpige kastjes voor goulds broeden ze ook in.Maak zelf al klein kommetje met nestmateriaal want ze zijn wel niet de beste nestbouwers en zo voorkom je dat de eieren op het houte vloer van nestkastje gelegd worden. Hij werkt het wel verder af.

Als er jongen zijn is een goed eivoer genoeg.Levend voer is niet nodig maar mag wel.Ik gaf het niet.

Ik vind dit knappe vogels maar heb de mijne weggedaan omdat ze toch te storend waren voor mijn goulds alhoewel gezegd word dat ze minder storend zijn dan de verwante bandvink.

Greetz Leffe

Opmerking

Oke!

Bedankt!

mvg,

Pieter

Opmerking

misschien dat de vogels bij de vorige eigenaar een kuur volgde, dat doen ze dan bij jou niet en dan vallen ze terug.

Opmerking

Van verwarmd binnen nu naar buiten is een veel te grote overgang, ik zou ze binnenhalen tot het beter weer is.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Door de grote temperatuur verschill en het verschil nu in lichturen zorgd er voor dat de vogels direkt in de rui gaan.

Dit betekent meteen conditie verlies en dat duurt nog wel even voor dat voorbij is en er mee gekweekt kan worden.

Deze vogels hadden nog niet naar buiten gemogen.

Het beste is idd. ze weer naar binnen halen.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

oke,

er is consistentie in de antwoorden, dus dat zal het probleem zijn

Ik haal ze binnen

bedankt!

Opmerking

Working...
              X