Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Erg veel drinken van Goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Erg veel drinken van Goulds

Goedemiddag,

Ik heb enkele koppels goulds zitten in broedkooien. Sommige met eieren, andere staan de jongen op uitvliegen en nog enkele welke niet aan het broeden zijn.
    Nu is het zo dat twee koppels welke nog niet aan het broeden zijn erg veel drinken. dit zie je ook aan de ontlasting. Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen? Voor de rest zijn het zoals ik kan zien gezonde vogels.

Gr
    Remco

ik ben benieuwd wat de mensen zeggen want wij hebben ook z'n japanse meeuw pop

Opmerking

Hallo Remco:

Geredeneerd dat het grootste gedeelte van de inhoud van een ei water is, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat een pop kort voor de ei afzetting meer drinkt dan normaal.

Wessel van der Veen.

Opmerking

Daar kan ik me iets bij voorstellen maar het zijn juist de koppels welke nog geen interesse hebben in broeden.

Opmerking

Opmerking

Geef ze eens een bakje met houtskool.
            Dat zuivert de maag en vermoedelijk ben je dan ook weer van het probleem af.

Mvg
            Erik

Opmerking

Opmerking

idd.
                het voordeel van houtskool is baat het niet dan schaad het niet.
                het is voor de vogels te verkrijgen in een klein pakje en je doet er jaren mee.

Mvg
                Erik

Opmerking

Hallo Erik:

Door het gebruik van houtskool neem je alleen de symptomen weg, maar niet de oorzaak van die symptomen.

Een mestonderzoek is dus een verstandiger oplossing.

Wessel van der Veen.

Opmerking

Working...
                  X