Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Al kweekresultaat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

heb buiten nu twee weken in broedkooi koppel kapoetsen en koppel zwartkoppen zijn beide iets aan het rommelen met sisal.is mn1e jr. Succes allen en deel uw ervaring

Opmerking

eerste ei

Ook hier vandaag het eerste eitje van de kapoetsensijsjes. Gisteravond vond ik de pop al een beetje bol zitten en vandaag lag er dan een eitje kapot op de bodem van de kooi. Vond de schaal ook wel erg dun. De pop blijft met nestmateriaal rond vliegen, maar lijkt verder geen interesse te hebben in de aangeboden nestkastjes. Ik heb er nog een extra kanarie kommetje bij in gehangen, maar ook hier lijkt ze niet tevreden mee... Ze blijft erg onrustig.

Ik kijk het maar even aan, als ze er in een broedkooi niks van bakken mogen ze het over een paar weken eens proberen in de buitenvoliere, wellicht dat het madam daar wel goed bevalt .

Opmerking

Heb 3 koppels zwartkopsijzen. Zitten in onverwarmde broedkkooi van 200x50 cm. Een van de popjes is zeker al twee weken in de weer met nestmateriaal. Als ik denk dat nest klaar is dan zie ik dat nestmateriaal er weer uit is en is ze begonnen in het tralienestje aan de andere kant.

Heb het idee dat ze nu soms wat boller in de veren zit.

Is dat normaal?

Opmerking

Goudbuikjes op nest

Bij mij zitten (in de onverwarmde schuur) de goudbuikjes op het (eerste) nest, ben benieuwd!

Durf eerlijk gezegd niet te kijken of ze eitjes hebben omdat ik dan bang ben dat ik ze stoor en dat ze niet meer op het nest gaan

... Maar even een week of 3 wachten en dan hopen dat er iets moois onder vandaan komt

Opmerking

Klopt het dat tropische vogels zoals zebravinken de broed van amerikaanse sijzen kunnen beinvloeden. In mijn geval heb ik een paar Zebravinken. Zitten apart en zijn niet te zien voor de sijzen. Uiteraard wel te horen.

Meen eens gelezen te hebben dat dit de broed van sijzen nadelig beinvloed.

Of heb ik het helemaal verkeerd?

Opmerking

groetjes
              Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

De kapoetsen hebben het legsel voltooid. 4 eitjes en de pop houd ze lekker warm. Komende week zal ik ze gaan schouwen.

Gr.

Opmerking

Succes Kornelis
                  groetjes
                  Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Ik kweek binnen. Licht al maanden op 15 uur. Temperatuur 21 graden.
                    Helaas helemaal niks. Iedere dag eivoer van cede. Schoon drinkwater, schoon badwater.
                    Pinkies, kiemzaad. appel etc.
                    De kweker bij wie ik deze vogels heb gekocht ging er van uit dat in januari 2012 de vogels broedrijp zouden zijn.
                    Ik denk dat de pop in januari inderdaad zover was, maar de man niet. Nu is de man zover, maar de pop heeft er geen zin in.
                    mad:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kornelis
                      De kapoetsen hebben het legsel voltooid. 4 eitjes en de pop houd ze lekker warm. Komende week zal ik ze gaan schouwen.

Gr.
                      Tot nu 3 bevruchte eitjes. Niet slecht voor het eerste legsel van een jong koppel. Hopelijk begin mei de eerste jongen.

Gr.

Opmerking

Working...
                      X