Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge Borneo Bronzemannen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jonge Borneo Bronzemannen

Hieronder een foto van mijn jonge Borneo's.
    Wat me opvalt is dat de achterste 2 jongen veel lichter zijn.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Is dit een mutatie?
    De ouders zitten rechtsvooraan en zijn nog te herkennen aan de lichtblauwe ondersnavel.

Click image for larger version

Name:	IMG_4201.jpg
Views:	1
Size:	43,3 KB
ID:	438062

hey sytse dat is inderdaad een mutatie van de borneo je heb ze gepareld en wildkleur en die lichtere is voor zover ik kan zien een geparelde borneo bronzeman.

groeten hielke
    lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

kan het niet zo zijn dat de of een van de ouders nakomelingen zijn uit borneobronzeman x javabronzeman

omdat de buik juist zo opvallend licht is

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
        kan het niet zo zijn dat de of een van de ouders nakomelingen zijn uit borneobronzeman x javabronzeman

omdat de buik juist zo opvallend licht is
        Dan denk ik dat de buikjes effen van kleur zou zijn en voor zover ik kan zien hebben deze bij de twee vogels een golftekening.
        Dan zou ik meer naar een spitstaartbronzeman gaan maar die hebben weer een iets andere bouw.
        Even de jeugdrui afwachten?
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

De geparelde Borneo Bronzemannen zijn inmiddels al een tijdje op kleur.

Op de eerste foto is het de linker vogel naast de wildkleur borneo.
          Op de 2e vogel is het de middelste tussen de 2 molukse bronzemannen in.
          Dan kun je meteen mooi vergelijken, er is dus vrij weinig verschil met de molukkers. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Name:	IMG_4295.jpg
Size:	36,1 KB
ID:	430556

Name:	IMG_4297.jpg
Size:	46,9 KB
ID:	430557

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F
            De geparelde Borneo Bronzemannen zijn inmiddels al een tijdje op kleur.

Op de eerste foto is het de linker vogel naast de wildkleur borneo.
            Op de 2e vogel is het de middelste tussen de 2 molukse bronzemannen in.
            Dan kun je meteen mooi vergelijken, er is dus vrij weinig verschil met de molukkers. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

[ATTACH]6246[/ATTACH]

[ATTACH]6247[/ATTACH]
            Heel mooi resultaat. Maar als je geen kenner bent kan je wel al snel beide soorten verwisselen. Ik neem aan dat ze makkelijk met elkaar kruisen?
            Jo

Opmerking

Je zou zeggen dat 1 van de ouders uit een borneo x molukker is gekomen, je hebt de borneo,s vlak voor de kweek toch niet bij je Molukkers ingehad.

Gr Harm Berend

Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

Nee, de ouders hebben nooit bij de Molukkers ingezeten en ook niet bij de Java's. Ik weet 100% zeker wat de ouders zijn. En deze zijn wildkleur(qua uiterlijk, fenotype).

Opmerking

Ik denk een terugslag van de japanse meeuw, alle mutanten zijn overgekweekt vanuit de japanse meeuw, dus is het moeilijk, misschien wel onmogelijk om aan zuivere Borneo's te komen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door W.H.Kuijpens
                    Ik denk een terugslag van de japanse meeuw, alle mutanten zijn overgekweekt vanuit de japanse meeuw, dus is het moeilijk, misschien wel onmogelijk om aan zuivere Borneo's te komen.
                    Ik kan het me haast niet voorstellen, denk toch dat de ouders of 1 er van uit een mix van borneo en molukker komt, de jongen lijken veel te veel op een molukse bronzeman.

Gr Harm Berend

Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

Ik denk ook niet dat het een terugslag is op de japanse meeuw.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je uit de paring molukker x borneo een volledig wildkleur borneo krijgt of andersom. Ik denk dat iemand(of meerdere kwekers) toch gericht bezig zijn geweest om deze "mutatie" te kweken. Ik denk wel dat het uit de molukker komt.

Ik vind het persoonlijk dan verspilde moeite, want ik vind deze mutatie eerlijk gezegd totaal geen toegevoegde waarde hebben op ons vogelbestand.
                      Maar dat is maar een mening.
                      Een volledig isabel of agaat borneo, dat zou ik bijvoorbeeld wel een interessante mutatie vinden.

Opmerking

Working...
                      X