Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kale kopjes goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kale kopjes goulds

Heb een koppeltje goulds die voor de winter allebei een kaal kopje hadden.
    Heb ze naar binnen gehaald en had verwacht dat ze dan weer goed in de veren zouden komen maar helaas. Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen om ze goed door de rui heen kan laten komen? Ze krijgen tropenvoer, eivoer en universeelvoer. Vers fruit en groente raken ze niet aan. Ze zijn 3 en 4 jaar oud. Alvast bedankt voor jullie reactie.

Kale kopjes

Had en heb ik ook nog last van. De oorzaak moet gezocht worden in luis of mijt. Je kan het behandelen met een wattenstaafje slaolie. Sluit alles luchtdicht af. Daardoor sterft (stikt) de parasiet. Ik heb wel een druppel tegen rode mijt geprobeerd en dit ook herhaald maar zonder resultaat. Maar het trekt wel weg bij de komende rui. Of het terug komt hangt dan af of er nog veerluizen etc. aanwezig zijn.
    Jo

Opmerking

Ik gebruik Bogena Parasita. 1 drupje in de nek en het is snel weer opgelost. Is gewoon bij Welkoop te krijgen. Maar als slaolie ook werkt ben je natuurlijk goedkoper af.

Opmerking

is een veel voorkomend probleem bij goulds. Als je de zoek functie gebruikt kun je er veel over terug vinden.

Ik smeer de kopjes in met (zuur vrije ) vaseline. je ziet dan langzaam de veren terug komen en na de komende rui is alles over.

Opmerking

Heb nog nooit volledige kaalkoppen gehad maar na de rui zie je er niets meer van.
          Het jaar daarna kan het goed zijn dat deze geen kaaligheid meer vertonen.

Greetz Leffe

Opmerking

Hier is een vrouwtje een jaar kaal geweest op haar kop, toen ik haar appat zetten kwamen haar veren weer terug. Ik gooi het hier op stres maar dat weet ik niet zeker natuurlijk

Opmerking

De oorzaken kunnen inderdaad verschillend zijn. Parasieten maar ook stress kunnen het gevolg zijn van kale koppen.
              Jo

Opmerking

Working...
              X