Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtvochtigheid omhoog

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Luchtvochtigheid omhoog

In de kweekkamer is de temperatuur 16 - 18 graden met een luchtvochtigheit van 20 a 25 procent het broeden gaat goed nesten van maar liefs 6 en 8 jongen dus ik wil het de vogels wel naar de zin maken daar mijn vraag
    maar volgens mij moet de luchtvochtigheid met broeden naar 40 a 60 procent of heb ik het verkeerd als ik het goed heb, is mijn vraag hoe krijg ik de luchtvochtigheid omhoog, ik heb het al geprobeerd met extra water neer te zetten,vochtapparaat neer gezet maar geen resultaat weet iemand een oplossing

Marijke

De luchtvochtigheid zou eerder 60% moeten zijn. Is de luchtbevochter wel geschikt voor deze ruimte? Het gaat dan of deze het aantal vierkante meter of kubieke meter aankan.
    vochtigheid kan je ook verhogen door de vogels badwater te geven en de nesten een beetje te sproeien met een plantenspuit (vernevelen) Gewoon een emmer water neer zetten zal geen effect hebben met die temperatuur. Luchtvochtigheid krijg je door water te vernevelen of te verdampen.
    Jo

Opmerking

Hallo,

Een paar grote sponsen in een bak water op een warmtebron wil ook wel eens helpen.
      Dan verdampt het water een stuk sneller. Ventilator erop, klaar.

groet Henk.
      Met vriendelijke groet:
      Henk.

Opmerking

De luchtvochtigheid is bij mij buiten momenteel 73% en binnen 62%. Ik snap niet hoe jij het dan binnen 20-25% krijgt. Dan heb je ook totaal geen ventilatie lijkt me of de meetapparatuur is stuk. Ik heb er wel een luchtbevochtiger bij, maar die hoeft niet mee te helpen momenteel, schakelt pas in bij 55% of lager. Laatst met de winterperiode en droge oostenwind was het buiten 25% toen was mijn luchtbevochtiger binnen ook de hele dag bezig en moest ik hem elke 2 dagen bijvullen. De afgelopen 3 weken heb ik hem niet hoeven bijvullen. De temperatuur is bij mij overdag 20 graden(als de zon erop staat gaat ie nog verder omhoog) en 's nachts 15 graden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Gouldmama
          In de kweekkamer is de temperatuur 16 - 18 graden met een luchtvochtigheit van 20 a 25 procent het broeden gaat goed nesten van maar liefs 6 en 8 jongen dus ik wil het de vogels wel naar de zin maken daar mijn vraag
          maar volgens mij moet de luchtvochtigheid met broeden naar 40 a 60 procent of heb ik het verkeerd als ik het goed heb, is mijn vraag hoe krijg ik de luchtvochtigheid omhoog, ik heb het al geprobeerd met extra water neer te zetten,vochtapparaat neer gezet maar geen resultaat weet iemand een oplossing

Marijke
          Idd. wat vreemd dat je de RV niet hoger krijgt, zo warm is het ook niet bij jou.

Is je hygrometer wel geijkt?

Heb je niet per ongeluk een luchtontvochtiger neer gezet
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Het klinkt wat laag, de luchtvochtigehied, maar als het nu goed gaat, waarom zou je iets veranderen?
            Ik denk eerder dat de meter niet correct werkt, 20% is bijna niet te halen normaal.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

hier ook 4 jonge goulds in de woonkamer met overdag de cv aan

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                  Idd. wat vreemd dat je de RV niet hoger krijgt, zo warm is het ook niet bij jou.

Is je hygrometer wel geijkt?

Heb je niet per ongeluk een luchtontvochtiger neer gezet
                  Hallo zeg,

ben jij de grappenmaker van het forum !!
                  maar je kon gelijk hebben , maar is niet zo

Marijke

Opmerking

je heb gelijk alleen watere aan de verwarming brengt veel bacterien mee en dat wil wel voorkomen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Gouldmama

Marijke

Bedankt allemaal voor jullie reakties

ik laat het jullie weten

Opmerking

Working...
                      X