Mededeling

Collapse
No announcement yet.

serieuse kweek problemen gordelgrasvink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ik heb 1jong! nu afwachten of hij/zij wordt gevoerd, krop was leeg, ik denk dat hij net uit het ei is. popje ging moeizaam van het nest
    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

• ik heb nogsteeds 1 jong, lag te draaien met z'n kop voor voedsel, beetje in de krop. tot meneertje er weer op ging zag ik hem een voer beweging maken, dus het jong wordt goed verzorgd!

Opmerking

• Nilo,even een tip niet teveel kijken in het nestje.
        Ook al raak je het niet aan de vogels kunnen het als verstoring zien en het kan goed gaan maar je zal net een pop hebben die het niet pikt en van het nest af loopt.
        Zelf zou ik pas weer gaan kijken tegen dat ze geringd moeten worden en dan wachten tot de pop van het nest is en niet eraf jagen.
        Wil je kijken dan even wat lekkers in het hok zetten,dan zal ze zelf wel van het nest komen en dan pas kijken.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

• Ik zal weer kijken over 5 dagen

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
            Nilo,even een tip niet teveel kijken in het nestje.
            Ook al raak je het niet aan de vogels kunnen het als verstoring zien en het kan goed gaan maar je zal net een pop hebben die het niet pikt en van het nest af loopt.
            Zelf zou ik pas weer gaan kijken tegen dat ze geringd moeten worden en dan wachten tot de pop van het nest is en niet eraf jagen.
            Wil je kijken dan even wat lekkers in het hok zetten,dan zal ze zelf wel van het nest komen en dan pas kijken.
            waar wat je zegt : met rust laten .. maar ...

Opmerking

• Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

• Even goed in de gaten houden,kan een foutje geweest zijn van 1 van de ouders.
                Geef je levend voer toevallig?
                Mvg,
                Kingfisher.

Opmerking

• nee, mijn eivoer is bijna op, wat moet ik meenemen gewoon eivoer voor gele kanaries (krijgen ze nu) of voor tropen en papagaaien (met die gould voor op van CeDe) als het goed is zitten daar gedroogde buffalo's in?

Opmerking

• Nooit de onbevruchte eieren er uit halen,
                    daar leggen de jonge vogels hun kopje op ivm het voeren,
                    Gerrit

Opmerking

• ik heb er nu nog 7 eieren onder liggen, ik vond het nogal veel, als ik 8had en 2kwamen uit, dan hebben ze nog 4... dus gewoon deze 7 eronder laten liggen?

Opmerking

• 1 van de 4 ''volwassen'' jongen is dood, heel apart. hij/zij lag recht onder de voerbak, ik vermoed gestikt in een zaadje ... da's balen, enigste waar ik dacht het geslacht te weten; man.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door nilo1804
                          nee, mijn eivoer is bijna op, wat moet ik meenemen gewoon eivoer voor gele kanaries (krijgen ze nu) of voor tropen en papagaaien (met die gould voor op van CeDe) als het goed is zitten daar gedroogde buffalo's in?
                          Niet wisselen van eivoer tijdens je broedtijd ,als je dit wilt doen dan na het kweekseizoen.
                          Waarom ik vroeg of je ook levend voer gaf is dat is dit zo was het kon zijn dat je iets teveel gaf waardoor de oudervogels te fel worden en een nieuw nestje willen beginnen terwijl het oude nest nog niet eens volgroeid is,gebeurd weleens daarom vroeg ik dat.
                          Mvg,
                          Kingfisher.

Opmerking

• Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

• Het jong lag met bloedende oren op de grond,dood...
                              Wel ligt er nu 1jong en 1ei met een barst/deuk aan het uitkomen

Opmerking

• ik zit er toch aan te denken om een koppeltje japanse meeuwtjes aan te schaffen als ze dit nest weer ''verprutsen''

Opmerking

Working...
                                X