Mededeling

Collapse
No announcement yet.

serieuse kweek problemen gordelgrasvink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ik heb nu 8 eieren , nog nooit gehad, ik kan van 4 zien da ze bevrucht zijn, van die 4 zijn 2 zeker bevrucht, 1 denk ik ook en 1 niet.

hoeveel eieren kunnen ze max. leggen?
    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

• ik heb ze eivoer gegeven 1dec (ZA) komen de eerste 2 uit, 3dagen daarna 1 en daarna nog 1 (volgensmij)

bedoeling is als ik hier >4jongen op stok krijg te stoppen met dit koppel, met het nieuwe koppel proberen en daar 2-3 ronden mee doen, mocht dat niet lukken doe ik hier nog een ronde mee.

ik heb dit jaar 10ringen besteld (geannodiseerd), ik heb nog 5 over van vorig jaar (geannodiseerd) en nog 10 van vorig jaar (''gewoon''), allen ringmaat 2,7 ik kan 25 jongen ringen die naar de TT kunnen naast de 4 die ik al heb.

Opmerking

• ik nog geen jongen, vandaag of morgen denk ik.

ik kijk net in het nest of er jongen zijn, check de eitjes(tellen) zie ik iets aparts;

ik had eerst 3 eieren toen 3 dagen niet, toen 5 eieren en tot nu toe (ik dacht 6 dagen) nogsteeds 8, MAAR nu ligt eitje nummer 9 erin!!!

het probleem is dat als dit ei bevrucht is, de eerste jongen al uitvliegen en deze gebroren wordt (14/15 dagen na het eerste jong!!!)

wat moet ik nu doen?

zouden ze met een nieuw nest bezig zijn en de jongen die straks komen eruit gooien?

zouden ze vrolijk verdergaan met dit legsel maar zitten er gewoon 2 x een pauze van 3dagen leggen in, mannentje paart nogsteeds?

moet ik alleen de tot nu toe bevruchte laten liggen? (5)

hoeveel eieren kan het popje (nog) leggen?

ze broenden wel goed, man voert denk ik de pop ook (samen op nest en dat peipt er een vogel (vermoed de pop)) en er is eingelijk altijd wel iemand op het nest

Opmerking

• Hey Nilo,

Dat eitje dat er is bijgelegd hoef je er niet uit te halen! maar ik denk dat het ook niet mmer uitkomt. Als de jongen in het nest liggen wordt de temp te hoog voor de eitje niet de eerste 6a7 dagen maar daarna wel.
          Ik zou gewoon afwachten wat er gebeurt, de vogel lossen het wel op!

Gr Joost

Opmerking

• Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

• 200

nog geen jongen gespot, ook geen 10de of 2de ei.

popje ging er vandaag een stuk moeilijker af.

gister avond hoorde ik een zacht getik in het nest (alleen de pop zat er op)

Opmerking

• 9eieren, ik ga uit van een ''laat'' ei. ook nog geen jongen. wel eivoer gegeten.

ook mogelijk is 1 jong opgegeten en 1 nieuw ei, daarvoor zou ik moeten kijken hoeveel er bevrucht zijn maar ga er niet van uit, mede omdat er 2 tegelijk komen

Opmerking

• Wanneer is de pop vast gaan broeden??
                  En als je kijk of de eitjes bevrucht zijn is het mooi licht rood of zwartrood van kleur?? Maar ik zou gewoon nog even geduldig zijn, het komt wel goed!

Opmerking

• mooi rood, zoals een ei hoort te zijn, niets wat afwijkt ofzo.

Opmerking

• 10eieren en 0 jongen

Opmerking

• 5 bevrucht voor zo ver ik kan zien.

bij 3-4 kan ik (ZEER) duidelijk de snavel zien.

hier, zo'n zwarte punt; http://www.google.nl/imgres?q=bevruc...,r:4,s:0,i:112

en hier; http://www.google.nl/imgres?q=bevruc...,r:7,s:0,i:122

Opmerking

• geen jongen 10 eieren, vanmiddag/vanavond even weer kijken...

popje eet (veel) eivoer of zit veel op het bakje (die hang hoog, kan misschien ook ''uitkijkpost'' oid. zijn....

Opmerking

• redelijk wat eivoer gegeten, 10eieren, geen jongen, morgen avond moet haast wel, anders bang dat ze niet uit het ei kunnen kommen/er dood in zitten...

Opmerking

• Nilo,

Je zou kunnen kijken, als je het ei van de zijkant af met het lampje beschijnt zou je ook een luchtzak moet zien zitten. Ik vindt jouw ei namelijk erg donker!!! Dit omdat de jongen dood zijn!
                              Voor de volgend keer zou ik er ook niet zoveel meer in het nest kijken.
                              Zelf hou ik bij van wanneer het nest hangt weet ik ongeveer wel wanneer ik eitjes kan verwachten. Daarna kijk ik 1 keer of het bevrucht is of niet en verder is het gewoon een geduld verhaal.

Gr Joost

Opmerking

• Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

Working...
                                X