Mededeling

Collapse
No announcement yet.

serieuse kweek problemen gordelgrasvink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kan ik de man bij de ene pop doen en als ze eieren heeft de man weghalen en bij een andere pop doen of moet de man erbij blijven?

mocht de ene pop weer dusdanig op knappen, dan zou dat natuurlijk mooi zijn. het is een best mooie pop.

als ik buffalo wormpjes haal, kan ik ze dan invriezen? en hoeveel moet ik door het eivoer mengen?

het mannetje zingt de sterren van de hemel als ik de kamer in kom, deed hij eerst niet echt. nu wel, verlaat ik de kamer, dan is hij weer stil.

ik probeer het geluid op te nemen en te laten horen aan de jongen, ze maken haast geen geluid.
    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

• er komen nog 2 kanarie poppen voor mijn vader, maar die kunnen niet meeteen naar buiten.

kan ik die tussen de gordel jongen zetten? (80cm kooi)

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door nilo1804
        kan ik de man bij de ene pop doen en als ze eieren heeft de man weghalen en bij een andere pop doen of moet de man erbij blijven?

mocht de ene pop weer dusdanig op knappen, dan zou dat natuurlijk mooi zijn. het is een best mooie pop.

als ik buffalo wormpjes haal, kan ik ze dan invriezen? en hoeveel moet ik door het eivoer mengen?

het mannetje zingt de sterren van de hemel als ik de kamer in kom, deed hij eerst niet echt. nu wel, verlaat ik de kamer, dan is hij weer stil.

ik probeer het geluid op te nemen en te laten horen aan de jongen, ze maken haast geen geluid.
        Jo

Opmerking

er komen nog 2 kanarie poppen voor mijn vader, maar die kunnen niet meeteen naar buiten.

kan ik die tussen de gordel jongen zetten? (80cm kooi)
          Hoeveel jongen ook alweer? Kanaries zijn wel wat groter. Dan kan het zijn dat kanaries zich het voer eigen maken van de gordels en dat kan nadelig uitpakken in gewicht. (vervetting) Beter apart en eigen voer. Wat verstandhouding betreft hoeft het geen probleem te zijn.
          Jo

Opmerking

• het waren er 4,

ze krijgen wel allebei een eigen zaadbakje en water bakje.

is de kans op vervetting niet veel groter als ze in een kooitje van 40 zitten met z'n vieren?

Opmerking

• Vervetting treed op bij te weinig vliegruimte en verkeerd voer.
              Tropen en kanaries hebben wat ander voer nodig. Tropen hebben in verhouding als ik mij even niet vergis meer millet soorten en kanarie o.a. witzaad. Nu is het zo dat tropen ook graag witzaad lusten en het ook mogen hebben maar ze kunnen er wel een bakje van leeg eten bij wijze van spreken. Dat moet je dus niet hebben. Want dat zet vet aan als ze te weinig ruimte hebben.
              Een kooi van 40 cm is niet het ideale om ze te laten bewegen natuurlijk. Jonge vogels moeten de ruimte hebben. Moeten zich in voldoende mate kunnen ontwikkelen. Dus als je de mogelijkheid hebt zet ze zo groot mogelijk. Kan het niet anders kijk dan dat de kanaries zich goed verstaan met de gordels. Maar 4 vogels in een kooi van 40 cm moet je niet te lang willen. Het gebeurd natuurlijk ook wel in een broedkooi maar voor de jongen is dat tijdelijk als het goed is en de ouder vogels gaan na de kweek in de regel ook weer ruimer zitten.
              Daarom als het voor even is oke, maar liever niet. Jij kan het beste inschatten hoe de vogels dat oppakken.
              Jo

Opmerking

• popje zit sinds vandaag ook weer goed in de veren. ze drinkt niet en eet niet uit de bakjes, is dat omdat ik ook water en zaad op de grond zet/strooi? en af en toe een badje geef?

haar poot staat er ook weer wat rechter onder (kan beter maar gaat de goede kant op).

Opmerking

popje zit sinds vandaag ook weer goed in de veren. ze drinkt niet en eet niet uit de bakjes, is dat omdat ik ook water en zaad op de grond zet/strooi? en af en toe een badje geef?

haar poot staat er ook weer wat rechter onder (kan beter maar gaat de goede kant op).
                  Ja daar kan je van uitgaan. Maar laat dit nog maar even zo dan kan ze het pootje wat verschonen. Komende week mag ze wel weer gaan belasten hoor. Ze zal dit overigens ook zelf gaan doen als de pijn steeds minder wordt. Hoe actiever de vogel des te minder pijn.
                  Jo

Opmerking

• ik las gisteren wat over vitamine E, dit zit in roosevice en kon je toevoegen aan je eivoer. maar wat is het nut van extra vitamine E? kan het ook door het water? zoja, hoeveel druppels en hoevaak verversen? en worden je vogels er niet rood van net als van rodebiet dacht ik?

Opmerking

• Met vitamines heb ik geen ervaring. Wel weet ik dat vitamine E een gunstige uitwerking heeft op de vruchtbaarheid. Toediening via voer en water kan. Water is het zekerste wat betreft de opname.
                      Jo

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
                        Toediening via voer en water kan. Water is het zekerste wat betreft de opname.

Opmerking

• Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

• Ik vind dit een belangrijke uitspraak. Is dat ook wetenschappelijk bewezen? Want dan zou ik daar rekening mee kunnen houden voor als ik in de toekomst wel vitamines of andere zaken moet toedienen.
                            Jo

Opmerking

• En waarom kunnen de vogels het dan niet meer opnemen. Als het volledig opgelost is zijn de vitaminen/medicijnen dan meteen vervlogen? Na een uur of wat, daar kan ik mij wat bij voorstellen. Waarom schrijft de vogeldierenarts dan ook wateroplosbare medicatie voor.

Opmerking

• Groeten Rob

http://www.bec-info.com

Opmerking

Working...
                                X