Mededeling

Collapse
No announcement yet.

serieuse kweek problemen gordelgrasvink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ik haal de vogels morgen naar binnen, zometeen even zand in de kooien doen.

de ringen komen 20dec. dacht ik dus wou ik tegen de 20ste mijn kweek op zetten.

er komt trouwens begin december nog een koppel wildkl. witst.

ik hoop dat die ook willen kweken en anders toch maar wormpjes halen...
    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

• hoe moet ik mijn foto's verkleinen? die van mij zijn veel te groot...

Opmerking

• gebruik de zoekfunctie, er zijn al vele sites gegeven.

Opmerking

• Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

• ik bedoelde eigenlijk dit rijtje.

Gebruikerspaneel FAQ Ledenlijst Foto album Nieuwe berichten Zoeken Directe links Uitloggen
            bovenin de werkbalk

Opmerking

• ja, dat begreep ik maar ik wist niet dat je ze moest verkleinen op internet.

bedankt!

Opmerking

• hoevaak kan ik kweken per koppel?

ze zijn al buiten aan het slepen en ik wou er binnenkort toch nestjes in hangen.

Opmerking

• Click image for larger version

Name:	IMG_0383B.jpg
Views:	1
Size:	87,8 KB
ID:	430791

Click image for larger version

Name:	IMG_0385B.jpg
Size:	177,5 KB
ID:	430792

Click image for larger version

Name:	IMG_0386B.jpg
Size:	82,0 KB
ID:	430793op foto 1;

de jongen voor/in de rui helemaal links de man daarnaast de pop dan 3 v/d 4 jongen.

op foto 2;

3 jongen goed in de rui.

op foto 3;

weer 3 jongen

ik wou 3 keer gaan kweken met dit koppeltje, met de andere even kijken naar de conditie.

als ik meelwormen ga voeren hoeveel en wanneer moet dat dan?

Opmerking

• ik heb er geen nestjes in hangen, die hingen er namelijk ook niet bij de kweker, ze slapen op de grond (de jongen volgensmij wel op stok). kom ik net boven zie ik ze knus naast elkaar zitten, zo'n mooi gezicht!

zullen ze in het eivoerbakje (waar ze dus slapen) ook eieren gaan leggen als ik er niet vroeg genoeg een nestje in hang? want dat duurt nog RUIM een maand.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door nilo1804
                      hoevaak kan ik kweken per koppel?
                      iemand een idee?

Opmerking

• ik heb vadaag het 1e eitje gespot, op de bodem van het eivoer bakje die leeg was gegeten. het ei was net gelegd, popje op de grond van de bak aan het rusten en het eitje glom, en was volgensmij nog nat, wat moet ik doen?

Opmerking

• Hallo Nilo,

meestal is het advies 2 a 3 keer te broeden met de vogels.
                          Hou ook je eigen planning in de gaten.
                          1 je stelt vast wanneer je je vogels wil laten broeden
                          2 je kijkt wanneer je volgend jaar wil broeden.
                          Hou er rekening mee dat je vogels tussen door rust moeten hebben en je weet
                          je hele planning tot hoelang je ze kan door laten gaan.
                          Als je kweekt in een gezelschapsvoliere loop alles iets minder strak.

Je moet ook kijken wil je binnen of buiten kweken.
                          Met de temperaturen van nu is het beter buiten niet meer te kweken.
                          verwarmd is alles anders natuurlijk.

Vaak worden de vogels in vluchten gedaan buiten het kweekseizoen en
                          worden de mannen van de poppen gescheiden en raap je de eventuele eieren bij de poppen
                          van de grond en die gooi je weg.

gr. Ben
                          Groeten, Ben

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
                            Hallo Nilo,

meestal is het advies 2 a 3 keer te broeden met de vogels.
                            Hou ook je eigen planning in de gaten.
                            1 je stelt vast wanneer je je vogels wil laten broeden
                            2 je kijkt wanneer je volgend jaar wil broeden.
                            Hou er rekening mee dat je vogels tussen door rust moeten hebben en je weet
                            je hele planning tot hoelang je ze kan door laten gaan.
                            Als je kweekt in een gezelschapsvoliere loop alles iets minder strak.

Je moet ook kijken wil je binnen of buiten kweken.
                            Met de temperaturen van nu is het beter buiten niet meer te kweken.
                            verwarmd is alles anders natuurlijk.

Vaak worden de vogels in vluchten gedaan buiten het kweekseizoen en
                            worden de mannen van de poppen gescheiden en raap je de eventuele eieren bij de poppen
                            van de grond en die gooi je weg.

gr. Ben

Opmerking

• wanneer heeft dit span voor het laatst jongen gehad dan?
                              Haal ze eerst maar uit elkaar en kijk dan maar weer verder.
                              Ze zullen ook een keer moeten ruien etc.
                              Je moet doen met de eieren wat je wil.
                              Zelf zou ik je adviseren ze bij een soortgenoot onder leggen als je er iets mee wil.
                              Ik krijg een beetje het idee maar misschien heb ik het mis dat je je vogels niet echt rust geeft.
                              Hou dit wel in de gaten dat je ze voldoende rust gunt want anders vind je ze een keer dood.
                              Zou jammer zijn.

gr.
                              Groeten, Ben

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
                                wanneer heeft dit span voor het laatst jongen gehad dan?
                                Haal ze eerst maar uit elkaar en kijk dan maar weer verder.
                                Ze zullen ook een keer moeten ruien etc.
                                Je moet doen met de eieren wat je wil.
                                Zelf zou ik je adviseren ze bij een soortgenoot onder leggen als je er iets mee wil.
                                Ik krijg een beetje het idee maar misschien heb ik het mis dat je je vogels niet echt rust geeft.
                                Hou dit wel in de gaten dat je ze voldoende rust gunt want anders vind je ze een keer dood.
                                Zou jammer zijn.

gr.
                                eind juli zijn de laatste jongen uitgevlogen (4 jongen, ook de einigste van 2012).

ze zijn al een poosje door de rui heen.

ik heb nog even wat andere site's en gezocht en ook dit probleem gevonden, daar werd geadviseerd om er een nestkastje in te hangen. ik was vanmiddag bij mijn oom op verjaardag en die zei dat ik er ook wel een nestje in kon hangen. dit heb ik dus ook gedaan en het nest is nu al bijna af en ze zitten er al af en toe op. als er morgen het 3e in ligt, leg ik de anderen er ook onder.

ik heb nog maar 1koppel, tegen december komt er nog een koppel. Dit is het eerste jaar dat ik gordels kweek.

even een vraagje over rust tussen de nestjes;

als ik 1 ronde heb gedaan en jongen heb gehad, moet ik ze dan eerst weer scheiden en 2-4week later weer bij elkaar zetten of ze gewoon aan 1 stuk door later broeden?

PS. het mannentje zingt en springt veel op en neer op de stok.

Opmerking

Working...
                                X