Mededeling

Collapse
No announcement yet.

serieuse kweek problemen gordelgrasvink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gefeliciteerd, uiteindelijk lijkt het dan toch te lukken.

Opmerking

• bedankt iedereen, vandaag met schoon maken een 5de jong gevonden, 1dag oud en dood, helaas, 4de jong is een vechter en overleeft het wel, morgen ringen, ringen van de andere 3 zitten er nog om.

in de winter even een broedkooi ombouwen tot opvang.

misschien kan ik toch nog naar de TT, maar dan moet het wel voordat de rui begint..., maar anders is het ook niet erg.
      Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

• ik heb nog even een paar vraagjes;

ik zit straks met 6 vogels, 4jonge vogels, als 1 vogel fluit is het zeker een man. ik wil volgend jaar er dan dus 1 of 2 poppen bij halen en de andere verkopen (mochten het 4 poppen zijn haal ik er wel 1-2 mannen bij).

maar op internet lees ik dat je ermee kunt kweken na 1-2 jaar, het is nu bijna semptember, kan ik dan volgend jaar september beginnen met kweken of PAS over 2 jaar?

en kan ik 3 koppels in mijn voliere houden of wordt dat ruzie ?

(ik ga volgend jaar sowieso wel kweken, dan niet met de jongen, dan wel nog een jaartje met de ouders)

naar 7 dagen kun je ze ringen toch?

dan zijn ze 7 dagen + 3 week= 4week+ 2 maanden= 3maanden. en de TT dan

dan zitten ze volgens mij nog net niet in hun jeugdrui, zouden ze dan dus naar de TT kunnen?

PS, ik ga vandaag het 4de jong proberen te ringen, ik? , mijn vader dan...

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
          haha, mooi een zo'n nestje met jongen.
          ik ga ook volgende week op vakantie dus zullen de theorie eens testen.

gr. Ben
          zitten ze ook nog op eieren/nest?! (welk soort) ik dacht dat ik laat was, met kanaries, zebra's en dia duifjes kweekte ik van midden april tot midden juli?!

Opmerking

• Opmerking

• TT is in november, als ik ga kweken houd ik ze wel apart, maar betekend dit dus dat ik pas volgend jaar September ermee kan kweken?

Opmerking

• Augustus kan wel.

Opmerking

• Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

• haha wat grappig mijn spitsen doen hetzelfde.
                    Als je geen nestmateriaal meer geeft dan houd het vanzelf op.

gr. Ben
                    Groeten, Ben

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door nilo1804
                      zitten ze ook nog op eieren/nest?! (welk soort) ik dacht dat ik laat was, met kanaries, zebra's en dia duifjes kweekte ik van midden april tot midden juli?!
                      ik heb goudbuikjes, vuurvinken, binsen en spitstaarten.
                      ik had de binsen op eieren zitten maar ze hebben de jongen dood laten gaan
                      nu moeten de spitsen vandaag of morgen en de binsen over een week weer uitkomen.
                      de afrikaantjes zijn altijd wat later en ik ben met de aussies ook laat begonnen.
                      had ze ca. in mei gekocht en moesten nog wennen.

Ik heb trouwens 1 jong vuurvink en hoop dat de rest ook nog jongen oplevert.
                      Het valt momenteel eigenlijk een beetje tegen maarja.

gr. Ben
                      Groeten, Ben

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
                        haha wat grappig mijn spitsen doen hetzelfde.
                        Als je geen nestmateriaal meer geeft dan houd het vanzelf op.

gr. Ben
                        ik geef ze geen nestmateriaal, dat is het probleem! mijn konijn loopt onderin de voliere en mijn kanaries zijn zo brutaal dat ze gewoon het hok in vliegen, stro mee terug nemen en dat laten ze dan vallen, daar maken de gordels weer een nest van.

maar ik denk dat ik de oorzaak weet; het nest is te klein voor de jongen en nu bouwen ze een groter nest, want de jongen zitten er steeds in...

Opmerking

• nog even een vraagje;

mogen de jongen naar de TT als ze een vaste voetring om hebben EN een knijpring (zo is het makkelijker om man en pop te onderscheiden).

Opmerking

• in verband met ongedierte is het ook niet handig om een konijn cavia etc.
                            bij je vogels te houden. De oplossing blijft hetzelfde je legt iets ergens neer
                            niet voor je vogels bedoeld maar ze kunnen er wel bij dus verstrek je je vogels wel nestmateriaal.
                            Ik zeg ook niet ik geef een kind geen snoepje maar leg gewoon snoep op tafel voor de sier en loop dan zelf weg.
                            Natuurlijk pakt het kind dat snoep en daar heb ik zelf voor gezorgd.
                            misschien kun je toch met gaas iets afsluiten en anders raak ik uit mijn opties haha.

knijpring moet eraf, ik kies hiervoor ook altijd voor kunststof ringen zijn makkelijker te verwijderen.
                            wel zelf de ring nummers noteren met de kleurring die de vogel had en je probleem is opgelost.
                            een vogel mag niet iets afwijkends hebben waardoor de keurmeester kan zien van wie de vogel is.
                            dit geld ook voor de tentoonstellingskooi.
                            Groeten, Ben

Opmerking

• maar als de keurmeester niet kijkt of het wel een echte eigenkweek is, kun je dan niet valsspelen?

Opmerking

• dat is iets voor de organiserende vereniging
                                de keurmeester pakt zelf de vogels volgens mij niet.
                                zoals ik het bij onze vereniging hoor pakken ze zelf de vogels en controleren
                                de ringnummers en eventueel aantal vleugelpennen en staartpennen.
                                zoals je ziet is alles echt goed geregeld al.
                                Groeten, Ben

Opmerking

Working...
                                X