het jong is uitgevlogen en het andere jong lag dood op de grond, vanavond even de kastjes eruit halen en dan einde kweek en op naar de TT's
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
serieuse kweek problemen gordelgrasvink
Collapse
X
-
-
-
ja, maar misschien ook wel goed want volgens mij was dat wel een inteelt jong...
het andere jong doet het beter dan alle jongen die ik gezien heb, naar een dag kwam hij/zij al op een stok van ong. 1,20 hoog en aan het eind van de middag op de hogere stok (van ong. 1,50). wel heb ik het gevoel dat het jong wat klein is maar dat kan ook wel verbeelding zijn.
de nestje zijn weg.
ik heb nu 11 gordels, waarvan 8 eigen kweek. ik hoop minimaal 5 in te kunnen zenden naar de TT (dan kun je ook meedoen voor generaal kamp.).
als dit jong volwassen is zal ik een fototje maken en dan is denk ik de volgende update weer tegen de tijd dat de TT's beginnen (of er moet iets gebeuren).
ik denk dat ik van de 3 jonge JM 2 verkoop en 1 ga houden, de 2 anderen wil ik ruilen voor een pop, dan heb ik 1 nieuw koppeltje. ook ga ik misschien een TT koppel JM aanschaffen, de kweker waar ik de gordels heb gekocht heeft een hele mooie kleurslag, ik weet alleen niet hoe die kleur heet maar het lijkt net een wildkleur JM maar dan in zwart-wit (verschillende tinten grijs met wit) en hele mooie vogels (die van mij passen er wel 2x in).
Opmerking
-
het jong heeft nu al de weg naar buiten gevondende meeste vogels doen daar even lang over maar die zijn dan al volwassen en deze durft/kan amper (te) vliegen. ik kan hem/haar zelfs aanraken. maar even goed in de gaten houden want anders moeten we haar maar zelf naar binnen doen vanavond. (of als het gaat onweren).
Opmerking
-
Fijn dat je jong zo goed gaat!
Onze waren ook wat klein met uitvliegen (tov bv zebravinken) maar zijn gewoon grote forse gordels geworden.
Ben benieuwd welke kleur Jap. je bedoelt.
Groetjes, Chantal
Opmerking
-
ja, komt wel goed
ik ook
volgens mij gepareld grijs is dat een vrij nieuwe kleurslag?
Opmerking
-
Is niet een nieuwe kleurslag maar wel een wat minder 'gangbare'.
Wij hebben gepareld bruin. Zijn mooie vogels inderdaad!!
Wilde nog een koppel geparelde grijze Jappen erbij maar de verkoper kon mij niet garanderen dat het onverwant was, dus niet gedaan. (en we hebben genoeg koppeltjes dus het kwam ook nog 'mooi' uit. Je gaat zo snel overstag met aankoop van leuke vogels.. kwam eigenlijk goed uit dus dat het niet doorging)
Leuk hoor, geparelde erbij!
Opmerking
-
ja, ze zijn vast wel prijzig maar moet maar even zien, ik ga toch wat gordels weg doen, die gepareld grijs kan ook wel Pastel roodgrijs oid. kunnen zijn maar de gepareld grijs lijkt er het meeste op.
KLIKkerdeKLIK
weet jij toevallig hoe die kleurslag linksonder heet? ik heb daar namelijk 2 van (gekweekt uit een bont koppel (die hadden beide geen lichtbruin in het uiterlijk, maar kennelijk wel in de genen))
EDIT- ik weet ook niet of het bont is of getekend, weet het verschil niet...
EDIT2- ik heb wat gezocht, zou het een bleekvleugel roodbruin kunnen zijn? zou ik anders even een fototje maken?
Opmerking
-
-
-
Er is een speciale Jap. meeuwen site. Daar kun je ook via een prive bericht contact naar een bv. secretaris sturen.
Ik denk een getekend bonte maar vraag het maar na. Zijn aardige mensen.
Getekend bonte zijn symetrischer in tekening. Misschien op internet even googlelen. En anders bied je ze aan onder bont en dan erbij 'zie foto'. Dan is het altijd goed, toch'?
Ja geparelde zijn heel erg mooi. Onze pop ook :-) daarbij is ze heel erg tam, een super vogeltje dus.
En idd zit er vaak zwart of grijs is. Zodoende hebben wij uit het eerste nest donkere jongen maar nu zag ik volgens mij in het nest rode jongen. Afwachten dus.
Opmerking
-
bij mij zijn ze niet zo tam de gordels zijn tammer (kom ik vrij dichtbij en dit jong kan ik aan raken)
bedankt voor de tips
Opmerking
-
het jong kleurt en groeit goed, ben benieuw hoe hij/zij uit de rui komt.
binnenkort (als het lukt) weer een paar foto's
Opmerking
-
update;
vandaag de TT kooien klaar gemaakt, binnenkort even kijken welke naar de TT gaan, als ik zo even snel kijk schat ik zo'n 7 stuks, maar dat ga ik even beter bekijken als ze in de kooien zitten.
------------
ook heb ik besloten dat dit het laatste jaar met de gordels was. mijn vader wil graag terug naar kanaries en ik ga voor mijn andere hobby (aquaria).
nu ik toch zo weer bezig ben denk ik dat ik toch niet helemaal zonder het kweek gebeuren kan. waarschijnlijk komt er een koppeltje kanarie's, welke kleur weet ik nog niet, ik denk zelf aan postuur, zang of een ''aparte'' kleur (agaat/pastel).
momenteel heb ik groen agaat en bruin pastel op het oog.
--------------------
ik houd jullie op de hoogte van de TT's en zal ook proberen wat pics te plaatsen binnenkort.
Opmerking
-
mijn vogels hebben nog nooit zo'n TT drinkflesje gezien, gaan ze dat water wel vinden?
hoe kan ik herkennen dat ze het niet gevonden hebben en dorst hebben?
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking