Mededeling
Collapse
No announcement yet.
leeftijd tropische vogels
Collapse
X
-
-
Stofzuigen
Vroegahh had ik o.a. zebravinken in een kamertje in huis. De broedkooien werden ook steeds even uitgezogen als de zandla er uit was. Dat ging altijd goed. Tot er op een zeker moment toch een zebramannetje in de slang verdween. Plop! en weg was hij. Meteen de stofzuiger uitgezet natuurlijk, slang er af gehaald en daar lag hij : op z'n zij . Ik dacht dat hij dood was en had behoorlijk de pest in en ik heb de stofzuiger weggezet op de overloop.
's Avonds kwam ik weer thuis en mijn vrouw vertelde dat ze een zebravink had gevangen in de slaapkamer. Het bleek dezelfde te zijn als die in de stofzuiger was verdwenen. Hij had zich door het gat weer naar buiten weten te wurmen. Ik heb hem weer bij zijn popje teruggezet en zij leefden nog lang en gelukkig.......
De moraal: doe voorzichtig met een stofzuiger in vooral kleinere kooien en gebruik een kleine zuigmond. Verder niet te gauw denken dat hij dood is.
mvrgr
pietmvrgr
Piet
Opmerking
-
stofzuiger
Stukje grof gaas om de zuigmond misschien.
Opmerking
-
Weet je wat ik doe als ik ga stofzuigen bij de vogels.
gewoon 2 vingers voor het gat van de stofzuiger heb je nooit last.
kijk je hand zit daar dan voor en dan kun je de boel beter in de hand houden.
hoop dat ik het goed heb uitgeled.
groetjes petra.
Opmerking
-
stofzuigen
Petrakijk je hand zit daar dan voor en dan kun je de boel beter in de hand houden.
Opmerking
-
Steeds je hok goed verluchten nadat je gestofzuigd hebt,
want alle rondvliegende stofdeeltjes zijn niet goed voor jouw longen,
en nog minder voor die van je vogels!!www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door koeneSteeds je hok goed verluchten nadat je gestofzuigd hebt,
want alle rondvliegende stofdeeltjes zijn niet goed voor jouw longen,
en nog minder voor die van je vogels!!
en inderdaad als ik te veel stof binnen krijg dan begin ik te hoesten als een vrouw van 80 en ben pas 47 jaar. hahaha
trouwens was laatst bij iemand die had af zuiging in de ruimte waar de parkieten zitten, zo dat is een verschil met je adem dan.
groetjes petra.
Opmerking
-
Er is een dunne slang met een kleine smalle tuit te koop die je op iedere stofzuiger kunt zetten en dan kun je zonder je vogels op te zuigen je hok schoonzuigen!!
Hij is eigenlijk bedoeld om achter en tussen de verwarming te zuigen maar een broedhok kan dus ook en zeker heel handig voor de naden!!
Groetjes,Mirjam
Opmerking
-
Ik zat juist zelf te denken aan een oplossing voor het zwevende stof na het stofzuigen. Ik dacht aan een extra slang en dan de stofzuiger zelf buiten de vogelkamer houden. Maar ja, dan is de overloop wit van het stof, ook niet de bedoeling.
Misschien toch maar eens kijken naar een met inderdaad een uitgang waar een slang op past. Klinkt erg handig.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
hoe oud stofzuiger
Nou Jan, daar ik hier over het stofzuigen ben begonnen en het nogal wat reacties heeft losgemaakt. Zal ik hier ook een antwoord op geven. Tot ie uit elkaar knalt oftewel de motor verbrandt. Dat heb ik n.l. al eens meegemaakt. Jammer maar helaas.
Opmerking
-
Mijn stofzuiger is een jaar of elf, maar kweken ho maar... Zou hij te oud zijn?Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking