Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Europese maatregelen tegen "invasieve soorten".
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zoals gebruikelijk lastig leesbaar maar toch.
Allereerst mis ik een goed definitie van "uitheems". Is de aardappel uitheems, de tulp? De fazant, de wolf?
Ik vind het van een aantal passages zeer merkwaardig dat die als waarheid aangenomen lijken te worden. Bijvoorbeeld:
Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Ga er maar vanuit dat bepaalde groepen deze vragenlijst gaan proberen te gebruiken om het houden van niet-inheemse soorten gaan proberen te verbieden. Een direct mogelijk gevolg van deze vragenlijst (welke al in la ligt) is een positief lijst, waarbij alleen die soorten gehouden mogen worden die aantoonbaar geen gevaar opleveren als invasieve soort. En die bewijslast komt dan gedeeltelijk bij de vogelwereld te liggen. En bewijzen dat een soort geen gevaar oplevert om een invasieve soort te worden is erg lastig.
Mijn advies. Vul zo massaal mogelijk de vragenlijst in.
Opmerking
-
Jammer dat er geen Nederlandstalige versie van is.
1 Van de nadelen van een democratie zou kunnen zijn dat iemand in een flatje op 10 hoog kan bepalen wat de plattelandsmens in z'n tuintje mag doen en laten.
Zou het ook zover kunnen komen dat er bepaalde zaadsoorten niet meer mogen worden ingevoerd?
mvg. Eelke
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door eleJammer dat er geen Nederlandstalige versie van is.
1 Van de nadelen van een democratie zou kunnen zijn dat iemand in een flatje op 10 hoog kan bepalen wat de plattelandsmens in z'n tuintje mag doen en laten.
Zou het ook zover kunnen komen dat er bepaalde zaadsoorten niet meer mogen worden ingevoerd?
mvg. Eelke
nog maar niet eens te praten over die groene rockers die menen alles beter te weten en ons proberen de wet en les voor te schrijven en hebben nog nooit een vogel in het wild gezien of ervaring mee van hoe wij met onze vogels om gaan kijk daar moet ik nu de pot van op
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door LuckyWat denken jullie dan van onze eigen huis-tijgers(katten). De grootste invasieve diersoort in europa. Uitroeien?
Opmerking
-
@ Josly:
Iedereen kan duidelijk aangeven of ie als burger reageert of als vertegenwoordiger van.......
Het via internet en alleen in de engelse taal verspreiden van dit gebeuren laat maar weer eens zien in wat voor soort Eurogekonkel we terecht zijn gekomen.
De vogelbonden en organisaties zouden onze vertegenwoordigers en belangenbehartigers moeten zijn.
Vreemd dat dezen niet hebben gezorgd voor het verspreiden van deze enquete.
Dit gaat deels over het voortbestaan van onze hobby en daarmee ook het bestaansrecht van deze verenigingen, bonden en organisaties.
mvg. Eelke
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking