Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestkasten Gould amadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Bedankt Wim.
    Was er alleen snel bij omdat het hier daglicht is
    Bedankt voor de uitleg. Was vooral geintereseerd vanwege het gebruik bij de Oranjekaakjes. Een van mijn vrienden kweekt ze in een grote beplante voliere en daar broeden ze laag bij de grond en maken hun eigen nest.
    Had dit soort nestkastjes nooit eerder gezien. Weer iets om te proberen.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Ik kwam op de engelse site's nog wat nestkastjes tegen met een soort binnenplaats. Ik ga het volgende proberen te maken:

Click image for larger version

Name:	Hok.jpg
Views:	1
Size:	27,5 KB
ID:	429226

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door leila
        hallo heb vorig jaar nestkasten gemaakt naar het idee van een gouldkastje met een gat in de bodem ipv normaal aan de voorkant.
        zal een foto bijplaatsen.
        werkt perfect mvg wim
        Het is een oud topic, maar misschien nog niet te oud
        Ik heb nog een vraag leila; worden deze nestkasten voorgenomen op bv
        halfopen nestkasten of gesloten nestkasten?

Groeten Kevin

Opmerking

Bij mij heeft een koppel goulds in de voliere een nest gemaakt in een bloempot op de grond die voor de chinese dwergkwartels bedoeld is,denk dus dat ze niet zo kieskeurig zijn.Heb er zelfs al eieren van hen moeten uithalen.
          Grtz
          Eddy

Opmerking

Ik denk dat dit domesticatie heet.

In de natuur zijn ze erg kieskeurig en na vele prototypen van vele tientallen nestkastjes kweken ze eindelijk in een nestkast dat makkelijk geaccepteerd wordt.
            De Gould amadiner is trouwens de enige Australische prachtvink die niet in staat is zijn eigen nest te bouwen.

Kieskeurig, kies Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

nestkast goulds

hallo kees .daarin moet ik je toch ongelijk geven hoor [voor vogels in gevangenschap dan] ik heb namelijk diverse paren die een vrij nest maken in bijv een kunstkerstboom vooral aan het eind van de broedtijd als de nestkasten zijn weggehaald dan maken ze toch met weinig materiaal een vrijstaand nest.

vraag gaan ze er eerder in dan in een gould of kanarie kastje,ik denk niet eerder maar wel net zo graag en het maakt ook niet uit hoe hoog ze hangen ze gaan er toch soms in maar als ze kunnen kiezen gaan ze wel graag zo hoog mogelijk nestelen,vooral in de grote vlucht met 6 paar goulds erin,ik kweek ze ook in kleinere vluchten en broedkooien en dat gaat ook wel goed vooral in de kleine vlucht samen met 1 paar zilverbekken of neophema,s.
              mijn gould kweek is nu klaar met als resultaat 18 jonge goulds,redelijk koel gehouden en 100 procent natuurbroed en de eerste 2 vogels die op kleur komen zijn oranjekop[geel] paarsborst lichtgroen mannen.

nog iets over de nestkasten ze gaan zowel in gould kasten kanarie tralie kastjes en de kasten met een gleuf of opening aan de onderkant.
              mvg wim
              ps en ik heb ook nog een natuurbroed lutino pop gekweekt.

Opmerking

Kom ik hier toch weer op terug :"Ik denk dat dit domesticatie heet."

In de vrije natuur gaat dit niet op (helaas) zou een hoop kosten en bloed, zweet en tranen besparen.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

domesticatie

inderdaad kees daar heb je gelijk in hoor,heb nu weer een paar die hebben een nest gemaakt in een kunstkerst boom weer een meter hoog ongeveer.
                  mvg wim

Opmerking

Working...
                  X