Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bijna alle tropische vogelsoorten weer te koop.
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VinkieHierbij geef ik je gelijk. Maar dat zijn en daarmee wil ik het zeer zeker niet goedpraten de druppels. Dit zijn nevenwegen van de hoofdstraat om het even zo te noemen en je hebt gelijk dat dergelijke zaken wil je uiteindelijk tot een oplossing komen opgelost moeten worden.
Oja geloof nou maar niet dat het alleen aan de vogelliefhebbers ligt dat er vogels gevangen worden. Het is meer dan dat. Pak je de paradijsvogels, bijna uitgestorven en waarom? Omdat men zowel in het land van herkomst maar ook in de Westerse wereld de veren mooi vind en vond vanwege de mode. Kortom deze vogels werden gedood en misschien vandaag de dag ook nog.
alles draait om geld heb je geld tel je mee heb je het niet zal je die laatste wortel moeten pakken om te eten.
we kunnen alleen proberen af te remmen wat onoverkomelijk is.
de aarde warmt op de olie raakt op enz enz wij zijn met veel te veel ga zomaar door.
en de hele wereld omdraaien in denken en doen gaat gewoon niet.
gelukkig zit ik op de helft van mijn leven en ga de grote elende niet meer meemaken.
je kan alleen maar hopen dat in de voorschrijdende technieken op gebied van energie een keer een grote doorbraak komt.
tot dan zijn wij net lemmingen alleen doen we er langer over om tot een massale zelfmoord te komenmet 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land
Opmerking
-
jelmertjuhh11
Met betrekking tot jouw standpunt prima en ondersteun dat ook. Ben je tegen dan ook niet kopen etc.
Maar ik vind dat dit ieder voor zich moet uitmaken. Overigens tot nu toe heb ik ook niet gekocht van een illegale importMaar ik weet niet en daar ben ik eerlijk in of dat zo blijft. Op dit moment heb ik daar geen reden toe en op korte termijn ook niet. Maar stel ik kan in de reguliere handel een mooi koppeltje vogels kopen en er gaat een dood. Nergens wat te krijgen en de illegale handel heeft wat tegen een schappelijke prijs. Nou dan weet ik het nog niet. Of ik het koop hangt dan weer van andere factoren af.
Hiermee hoop ik ook een van je vragen te hebben beantwoord waarom kopen mensen illegale handel. Omdat het vaak ook goedkoper is.Jo
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwartwanghoe diep je ook kijkt en waar na dan ook de wereld blijfd roofbouw plegen op de natuur de tijd dat je van de 5 wortels er maar 4 opeet omdat er volgedjaar ook wortels moete groeien is niet meer.
alles draait om geld heb je geld tel je mee heb je het niet zal je die laatste wortel moeten pakken om te eten.
we kunnen alleen proberen af te remmen wat onoverkomelijk is.
de aarde warmt op de olie raakt op enz enz wij zijn met veel te veel ga zomaar door.
en de hele wereld omdraaien in denken en doen gaat gewoon niet.
gelukkig zit ik op de helft van mijn leven en ga de grote elende niet meer meemaken.
je kan alleen maar hopen dat in de voorschrijdende technieken op gebied van energie een keer een grote doorbraak komt.
tot dan zijn wij net lemmingen alleen doen we er langer over om tot een massale zelfmoord te komen
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11@ Vinkie: Ja dat beantwoord mijn vraag. Ieder zijn eigen mening inderdaad, maar ik heb geen respect voor mensen die de natuur "uitbuiten" (of meewerken aan illegale handel). Ik hoop dan ook dat jij na het maken van de afweging besluit om niet overgaan tot het kopen van illegale import (als het zover komt).
Maar het is zoals ik al eerder heb gezegd. Iedere inbreng wat ik tot nu toe gelezen heb heeft een kern van waarheid in zich. En als je dat samenvoegd zijn wij er nog lang niet.
Maar.... het is niet aan ons om daarop toezicht te houden.Jo
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door VinkieNiet dat ik mij hier ga verantwoorden of zo. Maar ik ben deze discussie niet gaan voeren om de illegale import te promoten. Mocht dit een conclusie zijn dan helaas praten wij langs elkaar heen. En ik kan je gerust stellen ik heb geen vogels die langs een illegale import het aantrekkelijk maken om ze aan te kopen. Ik mag dan wel wat wispelturig zijn in de soorten die ik heb maar zo langzamerhand kom ik tot rust en kan een kweek starten. En dan heb ik het over goulds, zebravinken en een aantal Europese cultuurvogels. En nee ik heb geen jap. meeuwen en kanaries
Maar het is zoals ik al eerder heb gezegd. Iedere inbreng wat ik tot nu toe gelezen heb heeft een kern van waarheid in zich. En als je dat samenvoegd zijn wij er nog lang niet.
Maar.... het is niet aan ons om daarop toezicht te houden.
En inderdaad, alle inbreng bevat een kern van waarheid. En ja, toezicht is niet aan ons, maar aan de politieagent :P
Opmerking
-
jelmertjuhh11
Even wat rechtzetten, ik voelde het niet als een aanval of wat dan ook. Dus excuses zijn ook niet nodig. Maar ik wou wel even duidelijk zijn maar niet alleen voor jou, maar voor iedereen.
Misschien iets te streng geschreven maar zeker niet zo bedoelt.
Voor het overige is het duidelijk.Jo
Opmerking
-
heb nooit problemen met verkoop van vogels
wat mijn ervaring is dat steeds meer mensen oneerlijk zijn
uit ervaring wat ik zelf aankoop .
erg jammer dit maakt het voor veel jeugden die beginnen kapot .
ik zeg maar zo oneerlijk zijn loop je eens op een doodlopend pad .
ik blijf liever eerlijk dan blijven de mensen ook graag terug komen .
en ik ben geen lid meer van een club
ik heb vogels puur uit hobby
ik hoef niet te pronken met me vogels ik weet zelf wat ze me waard zijn .
mvg
Opmerking
-
knuppel in hoenderhok
Waneer een kweker zich niet aan de regels houdt, moet er niet anoniem op het forum over gezemelt worden,maar noem zo iemand met naam en toenaam zodat iedereen weet dat je daar niet moet zijn.Het zelfde betreft iligaale import.Als dit zo is doe dan aangifte.Sugesties over slechte kwekers en iligale import verziek alleen onze hobby.
mvgJan
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking