Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijna alle tropische vogelsoorten weer te koop.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bijna alle tropische vogelsoorten weer te koop.

Als ik naar de huidige vogeladvertenties kijk, zie ik weer volop soorten die we de laatste jaren niet meer zagen. Je merkt het ook duidelijk aan de prijzen, want die zakken bij veel soorten alweer.
    Volgens mij is er in de wetgeving toch niets veranderd.
    Ik hoop dat dit maar goed gaat, en dat er geen algeheel verbod gaat komen als men er achter komt, hoe dit in zijn werk gaat.
    Je ziet maar weer, voor geld doet men alles.

Kan toch zijn dat er een betere kweek was vorig jaar?
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Opmerking

importvogels

De grote aantallen wevers, en de grote aantallen Afrikaanseprachtvinken dan. Allemaal ongeringd! Er worden weer Schubbenkopjes en Afrikaansebaardmannetjes aangeboden, allemaal ongeringd!

Opmerking

Dat er meer gekweekt wordt is mooi, maar dat er volop import is, is gewoon een feit. Ga woensdag maar naar Barneveld, elke week kisten vol verse import.
          Ik snap niet dat de "instanties" dit niet aanpakken. Iedereen weet het of kan het weten, waarom zij niet?
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

De prijs is niet alleen afhankelijk van of er veel wordt gekweekt ,,maar de prijs word voornamelijk bepaald door de vraag.
            Dus als niemand de erg dure vogels wil kopen zakken de prijzen vanzelf.

Opmerking

import

Hallo allemaal

Van de australie'se komt bijna alles onder de meeuwen vandaan en is dus al bij voorbaat rotzooi;maar word wel gekweekt maar niet geimporteerd.
              Van de bijzondere afrikaantjes worden er nauwlijks gekweekt en is nagenoeg alles wat er op de markt komt import.
              Dus dat van die kweek is een mooi fabeltje.
              De enigste reden dat de prijzen zakken is de massale import.
              Handelaren willen ze ook weer snel mogelijk kwijt en zomin mogelijk risico
              lopen.
              Vandaar dat de prijzen ook weer heel hard zakken.
              Gevolg is straks wel weer dat:er niet meer geimporteerd word want het loont
              niet meer om ze helemaal hier naar toe te halen en dan 10 euro voor een goudbuikje of oranjekaakje en 2,5 euro voor een st.helena fazantjes te beuren.

De overheidsinstantie's hebben schijnbaar geen belang er bij om achter
              deze vorm van smokkel aan te gaan.
              Het zal wel "gedoogd"worden.

M.vr.gr.E-j

Opmerking

Dat er weer massaal import is wel duidelijk. Maar er zit ook een goed kantje aan, nu komt er weer vers bloed van sommige soorten wat zeker niet erg is. Maar dat het illegaal is weten we allemaal.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mosje
                  Hallo allemaal

Van de australie'se komt bijna alles onder de meeuwen vandaan en is dus al bij voorbaat rotzooi;maar word wel gekweekt maar niet geimporteerd.
                  ...wat een onzinnige uitspraak
                  Australische prachtvinken Kweken (bijna) allemaal erg eenvoudig mits je ze correct behandelt.
                  Verder wordt ik wat moe van dat standaard gewauwel over meeuwen en jongen die vervolgens
                  hun jongen niet willen voeren. Totale onzin \ Populistische kolder.
                  Pieter G. van der Ploeg
                  Kweeknummer - 6NUM
                  E - pgvdploeg @ gmail.com

Opmerking

import

Beste PG vd Ploeg

Dan moet ik het beter uitleggen,denk ik.
                    De grote massa van ausies worden onder de meeuwen gekweekt.
                    Missschien niet omdat dat nodig is,maar omdat het meer oplevert.
                    Deze kwekers hebben rijen en rijen legbatterijen[broedkooien] met
                    in totaal misschien 10 koppels ausies en 100 koppels meeuwen.
                    Ik noem dit geen hobby meer maar een industrie.
                    Vaak kuren deze kwekers zeer veel met allerlei medicatie waardoor
                    de vogels er misschien wel mooi uit zien voor bijv. een tentoonstelling
                    Maar als je ze dan koopt;zie je ze gewoon aftakelen na een aantal weken.
                    En wij ons maar afvragen hoe dat nou kan??
                    Misschien word dat bedoeld met"mits je ze correct behandelt".
                    En dan heb ik het niet over het voeren van de jonge,want zover kom je nooit.

Ja,ik ben ook zo dom/naief geweest en dacht dat het niks uit zou moeten
                    maken en heb er een heleboel gekocht omdat ze niet duur waren.
                    Weet intussen wel beter.
                    Geef maar wat meer uit bij een echte hobbykweker die het niet voor het
                    geld doet.
                    Ik sta altijd open voor discussie of andere meningen zonder dat ik dat
                    "totale onzin noem".
                    Maar dit onderwerp ging over import.

M.vr.gr.e-j

Opmerking

Komt het niet omdat er op dit ogenblik weinig interrese is in vogels?
                      Wat je ook te koop aanbied op mp je raakt het bijna niet kwijt of je moet het bijna weggeven.
                      Moet wel zeggen zie de. Laatste rijd in boskoop meer kinderen komen en jonge vogel liefhebbers hebben we nodig om zeker te zijn de hobby levend te kunnen houden
                      Dus ik denk wel dat er wat illegaal door de import komt maar ook omdat de vogelhobby steeds minder liefhebbers trekt
                      Groetjes van marco

Opmerking

import

Hallo Marco

Dat helpt ook niet echt mee;er vallen er meer af dan dat er nieuwe bij komen.
                        En als ze dan ook nog eens teleurgesteld worden door vogels te kopen
                        bij handelaren die niet zo nauw kijken:dan haken ze ook snel weer af.
                        Als je een vogel verkopen wil,kan je beter wachten tot de lente want nu
                        bieden zulke belachelijke prijzen alsof je ze uit geldnood moet verkopen
                        denken ze.
                        Maar ja;aan het begin van de lente verwachten ze ook weer heel veel
                        import.
                        En je weet we lwat dat doet met de prijs.

Leuk hoor die smilies

m.vr.gr.e-j

Opmerking

Opmerking

Natuurlijk is er een verschil in vogels die onder meeuwen grootgebracht zijn en vogels die door de ouders zelf zijn grootgebracht.

Na jaren ervaring deel ik dezelfde mening als Mosje en heeft natuurbroed veruit mijn voorkeur.

Een van de reden die mij hiertoe doet besluiten is de zogenaamde japanse meeuwen ziekte, waarbij de australische prachtvinken besmet worden door de japanse meeuwen.

Een tweede reden is dat er jongen grootgebracht worden van stammen die onder natuurbroed helemaal geen jongen groot brengen. Dit omdat de ouders eenvoudigweg slechte ouders zijn die om de een of ander reden niet in staat zijn jongen groot te brengen. Door de eieren onder japanse meeuwen te leggen worden er jongen geboren met dezelfde slechte eigenschappen. Koop je nu van deze jongen kun je wel raden wat er gaat gebeuren.

Het is aan iedereen persoonlijk om te kiezen met welke vogels je wilt kweken, voor mij is het echter een uitgemaakte zaak.

Gr. Romain

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X