Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diamantvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• diamantvinken

Ik zou willen kweken met 1 koppel diamantvinken en 1 koppel zebravinken in een voliere.

De diamantvinken die ik nog moet kopen zijn gekweekt met japanse meeuwen. Is het mogelijk dat ze bij mij volledig zonder pleegouders zullen kweken?

Ik had begrepen dat ze goed broeden maar dan soms slecht of niet voeren. Leggen ze dan die jongen onder japanse meeuwen? Of verleg je alleen eieren?

mvg bart

Diamantvinken kunnen prima ouders zijn, met meeuwtjes gekweekte vogels zou ik daarom zelf nooit kopen, ook slecht voeren kan erfelijk zijn.
    Als mensen eens stoppen met dit soort kunstgrepen krijgen we sterke en gezonde vogels, misschien wat minder, dat zal het probleem zijn.
    Geld maakt meer kapot dan je lief is.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Ik was ook eens in een andere topic aan het kijken en zag jouw vraag. En ik moet het helemaal eens zijn met Ton. Zelf heb ik ook drie koppels gould en een koppel diamantvinken, maar dan wel natuurbroed. Wanneer we met z'n allen eens geen vogels kopen die onder de meeuwen zijn groot gebracht wordt dat soort praktijken vanzelf minder. Ga dan niet uit van een verhaal maar overtuig jezelf bij de kweker thuis.
      Dit heeft niets en misschien alles met jouw vraag te maken. Wanneer ze onder de meeuwen zijn grootgebracht zullen ze zich in hun eigen opgroeien anders gedragen. Bij sommigen gaat het goed, maar bij velen gaat het mis.
      In principe worden de eitjes overgelegd.
      Ik heb nu bij twee koppels goulds eitjes en ik vind het geweldig.
      http://www.deforpusliefhebber.webs.com

Opmerking

Wanneer je een goed klikkend koppel hebt moet het zeker mogelijk zijn om zonder gebruik te maken pleegouders jongen op stok te krijgen.

Er zijn vele factoren welke invloed kunnen hebben op het wel of niet goed verlopen van de kweek.
        Denk aan voer, eventuele medebewoners, conditie, licht, ruimte, temperatuur, nestgelegenheden, enz.

De "echte meeuwenkwekers" leggen de eieren over.
        Sommige vogelhouders hebben bijv. 1 of 2 koppels jap. meeuwen voor als er onverwachts iets met de ouders gebeurt en zij wel nakomelingen van deze vogels willen hebben (denk bijv. aan goede tt vogels of zeldzame of duurdere soorten).
        Een soort back-up......

mvg. Eelke

Opmerking

Working...
        X