Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kou in aantocht ... Goulds slim?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kou in aantocht ... Goulds slim?

Met de kou in aantocht heb ik een vraagje m.b.t. mijn Goulds.

Ik heb mijn Goulds in een buiten voliere zitten met een verwarmd binnenhok (tot 5 graden) waar ook het eten en drinken staat. Ik zag van de week dat de Goulds nu 's nachts nog buiten zitten.

Nu vroeg ik mij af ,met de voorspelde kou (tot min 16), of de Goulds dan wel zo slim zijn om naar binnen, in het verwarmde nachthok, te gaan en daar dan ook te blijven.

... Of blijven ze gewoon naar buiten gaan tot ze er letterlijk dood bij neervallen?!

Alvast bedankt voor de reacties!

Hallo,

Iemand bij mij in de buurt heeft zijn nachthok verwarmd tot 18 graden
    maar laat zijn goulds gewoon de keus om naar buiten te gaan.
    En er zijn goulds bij hem die `s nachts niet eens naar binnen gaan.
    Hij heeft zijn voliere wel helemaal dicht gemaakt met licht doorlatende
    platen. Maar dit is mij te extreem. Alle vogels bij kunnen bij mij niet
    meer naar buiten. (Ook de goulds) Ik verwarm tot plusm. 10 graden.

Groeten Rob

Opmerking

ik doe de vogels, de eerste nachten als het gaat vriezen, s`avonds voor het donker word naar binnen, in het verwarmde nachthok. dat doe ik dan een aantal dagen achter elkaar, zodat ze er aan wennen om s`nachts in het nachthok te slapen.

op een gegeven moment gaan ze vanzelf naar binnen s`avonds. ik laat in het nachthok ook wat langer met een timer een lamp branden, ze zoeken daardoor ook het licht op. en ik voer alleen in het nachthok. alleen maar redenen voor de vogels om binnen te zitten.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Opmerking

Ik raap de vogels ook liever niet van de grond.
          Op zich mogen de vogels wel naar buiten, maar de vogels even
          naar binnen doen voor het donker is er bij mij niet bij.
          Heb ik bijna alles binnen vliegt er weer een zwerm naar buiten....
          En ondanks dat er wel licht brand in het nachthok gaan veel
          vogels toch weer naar buiten. Daarom heb ik ze ook maar
          opgesloten toen alles eindelijk binnen zat.

Met vriendelijke groet,
          Rob

Opmerking

Even inhakend op de kou :-)

Hoe krijg je het voor elkaar dat je goulds rond het vriespunt kunnen zitten...
            Als ik de temperatuur onder de 10 graden laat zakken zit bijna alles met de kop in de veren...

Opmerking

Opmerking

Leffe, Bedankt voor je antwoord. Dit is vast ook niet iets wat je in een jaar klaarspeelt maar je echt in de lijn moet kweken... correct ?

Opmerking

piece of cake

Oorspronkelijk geplaatst door Rob B
                  Ik raap de vogels ook liever niet van de grond.
                  Op zich mogen de vogels wel naar buiten, maar de vogels even
                  naar binnen doen voor het donker is er bij mij niet bij.
                  Heb ik bijna alles binnen vliegt er weer een zwerm naar buiten....
                  En ondanks dat er wel licht brand in het nachthok gaan veel
                  vogels toch weer naar buiten. Daarom heb ik ze ook maar
                  opgesloten toen alles eindelijk binnen zat.

Met vriendelijke groet,
                  Rob
                  naar binnen jagen, gaat bij mij heel snel. dat duurt nog geen minuut. als ik bij het nachthok sta, vliegt alles naar buiten, stap ik de voliere in, vliegt alles naar binnen. ik denk dat ze mij niet moeten........
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                    naar binnen jagen, gaat bij mij heel snel. dat duurt nog geen minuut. als ik bij het nachthok sta, vliegt alles naar buiten, stap ik de voliere in, vliegt alles naar binnen. ik denk dat ze mij niet moeten........

Haha, bij mij precies hetzelfde Ton, ligt dus niet alleen aan jou!

Opmerking

Haha waarschijnlijk zien ze mij als rare vogel...

Opmerking

bij mij zit alles ook buiten, ze kunne wel naar binnen waar ze gevoerd worden en waar ik ook het licht langer laat branden zodat ze wel naar het licht gaan als het buiten donker word, slapen doen ze dus binnen waar het circa 10 graden is maar ik laat ze overdag lekker naar buiten als ze dat willen, zie ze vaak in een luw hoekje zitten heerlijk van de zon te genieten.
                        P.S, gister een nest bichonov's uitgevlogen die BUITEN hadden gebroed!!
                        Groet, Harm

Opmerking

PAS OP!!!!
                          De goulds kunnen goed tegen de koude als ze er aan gewend zijn, ze spelen zelfs in de sneeuw bij strenge vorst
                          Maar laat ze wel op dikke stokken overnachten als ze niet naar binnen willen.
                          Bij mijn vogels zijn verschillende teentjes afgevroren toen het vorige winters
                          tot -20 graden vroor.
                          Succes ermee,
                          groetjes, AJO

Opmerking

Working...
                          X