Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tropen en parkieten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• tropen en parkieten

Heb al enige jaren een gezelschapsvoliere.
    Is goed begroeid met vooral klimop.
    Zitten ook diverse koppeltjes tropen in. o.a. oranjekaakjes, goudbuikjes, goudmussen, wevers, roodkoppap.amadines, ceresamadines en binzenastrildes.
    Omdat er aan tropische vogels niet of bijna niet aan te komen is, wil ik, voor de kleur, 1 of twee koppels parkieten er bij doen.
    Wie kan mij vertellen welke parkietsoorten hier bij in kunnen, moeten dus het groen niet slopen en de kleintjes met rust laten. Heb gehoord dat splendids of turquoisines wel kunnen.

Hallo van Hees,
    de bourkparkiet is een makkelijk soort, is stil en op zichzelf
    zal een andere vogel met rust laten.
    en is ook geen slooper in de ren.
    groetjes petra.

Opmerking

Mijn buurman heeft naast zebravinken (10 stuks), diamant duifjes ook parkieten in de voliere. o.a. turquoisines, grasparkieten, bourks en catharinas.
      Volgens hem gaat dit prima, zitten nooit aan de zebravinken of diamantduifjes.
      Heeft wel weinig groen in de voliere!

Opmerking

Dit klopt
        Neophema's kunnen zeer goed samen met tropen of Europese soorten samen gehouden worden,alleen is het af te raden om meerdere soorten neophema's bij elkaar te plaatsen, wat wel goed kan is om 1 paar Turquoisine, splendid's, eleganten of blauwvleugels te nemen en 1 paar bourke parkieten welke wel vaak tot de neophema's gerekend wordt ,maar wat het in feite niet is = neopsepthotus).
        als tip zou ik turquoisine 's nemen ipv splendid's de turquoisine is sterker en minder gevoelig voor tocht/vocht en 1 paar bourke parkieten, je kunt indien je kleur in de voliere wilt hebben ook mutanten nemen roodbuik overgoten turquoisine of opaline bourke parkieten doen het erg goed qua kleur in een voliere
        succes Jan de Nijs Curacao

Opmerking

Working...
        X