Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Serieus Hulp voor kweek van TwaTwa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Picoletten zijn erg schaars op dit moment, ik heb zelf 800 per koppel betaald.

De pico's staat op 2 advertenties bij 2 verschillende handelaren, maar deze werk samen. Bij de een staat 900 euro bij de andere n.o.t.k.

Dus ik zou gewoon een bedrag bieden als je ze wilt hebben.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Nee ik hoef ze nog niet, zoals ik al zei, misschien voor later

Gr
      Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Goudengould
        Nee ik hoef ze nog niet, zoals ik al zei, misschien voor later

Gr
        Later zijn ze er miss. niet meer
        Groeten Michael

Opmerking

Dat kan zijn, maar dat risico loop je altijd.

En ik had al vertelt dat ik ''jeugd'' ben :P
          Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

Opmerking

Mn bedoeling was ook niet om voor thuis te prikken. Maar bijvoorbeeld af en toe prikken en dan op veld meenemen, in ieder geval mee naar buiten. Wat ik dacht is dat ze dan op veld met andere geprikte vogels een beetje kunnen meefluiten. Maar jouw mening is dus dat ik vooral de wildvang niet moet prikken. Je mening stel ik ook op prijs. Het probleem is dat de persoon die ik vaak vraag om info ook in Rotterdam woont. En het prikken en dergelijke zou ik ook het liefst willen doen met iemand die "toezicht" houdt. helaas
            Als je er mee naar buiten gaat is het prima. Maar houd in de gaten dat als je eenmaal begint met prikken dat je dat dan niet 1 week wel doet en dan na 2 weken weer een keer een half ofzo. Er zit daar een techniek achter. Dat kun je het beste leren van iemand die bijvoorbeeld wedstijden doet. Je kunt de wildvang wel prikken maar je moet weten wat je doet. En het makkelijkste is dan als iemand samen met jou de wildvang naar de "prik" toe voorbereid.

P.S. op het veld zijn niet altijd alle vogels geprikt. Meestal vanaf woensdag t/m zaterdag zijn de vogels niet geprikt of is de prik al grotendeels uit gewerkt.

Ik zou de wildvang nu nog laten voor wat het is. Af en toe de broed op afstand laten zien aan hem en kijken wat zijn reactie is. Gaat hij beginnen te roepen en te springen dan is het goed. Doet hij niks en is het "tjek" "tjek" "tjek" dan moet je op houden.

P.S. ieder vogel heeft ook zijn karakter. Een vogel die in huis minder zingt is niet meteen gedroped of minder dan de andere. De kunst is aan de kweker om uit te zoeken wat hem prikkelt. Indien je daar geen tijd voor hebt moet je zoeken naar de "vrolijke fluiters" die fluiten de hele dag maakt niet uit hoe wat en wanneer. Maar daar is alles mee gezegt.

Ik dacht dus dat razen en speed hetzelfde waren
            razen is fontein fontein tegen elkaar. En speed is op een afstand

Gezien je info denk ik dus dat ik de wildvang eerst een tijdje zo laat zodat hij meer op spang komt.
            Uit jou verhaal maak ik op dat de vogel nooit echt spang heeft genomen bij jou in ieder geval. En ik denk dat je de woorden op spang en op zang door elkaar gebruikt. Een vogel is op spang als hij op zijn top is. En op zang als hij al aardig aan het fluiten is. Je vogel is een wild vang dus hem met rust laten tot hij op spang is gaat lang duren. Meeste wildvang vogels die nemen niet zelf hun spang en krasie. Die moet je dus helpen. Het helpen begint bij als ze op ZANG zijn. Dan laat je ze een repie zien van afstand en kijk je naar de reactie tot dat je met de repie helemaal dichtbij kunt komen om te razen.

En als hij op spang komt dat ik ze dan speed laat nemen mocht het dan lukken.
            elke vogel die op spang is neemt speed.

Zodra het weer het toelaat dan worden de vogels ook meegenomen door een betrouwbaar persoon en daar op werk geplaatst in het bijzonder de wildvang. Ik hoop dan dat hij daar gaat wennen door het bezoeken van vreemde plekken en in de auto enz. en hopelijk zo dan goed op zang komen. En intussen tijd laat ik ze speed nemen of proberen te laten nemen.
            een vogel komt eerst op zang dan op spang. En als je de vogel elke dag naar buiten brengt naar werk ofzo neem ze alle 2 mee vooral omdat je wildvang nog niet wilt draaien. Daar heeft hij dan ook zijn maatje en zet ze elke dag op de zelfde plek ongeveer. dan kunnen ze hun territorium maken en gaan ze ook tegen elkaar fluiten.

Wat betreft het in de vinger laten bijten: ik dacht om de vogel agressief te maken. Net zoals de broed die meteen gaat bijten. Mijn idee was dat als de vogel zijn kooi (territorium) sterk verdedigd dat hij dat ook zal gaan doen als hij een andere vogel hoort maar dan met fluiten. En ook wat betreft het kekken. Mn broed kekt sowieso vaak als hij me ziet aankomen of weggaan. Dus vandaar bij mij van hoe meer agressie hoe meer kek en hoe meer kek hoe meer verdedigen met als resultaat Aktie reactie vogels onderling.
            Dat is een optie. Maar dan zou je dus ook de vogel eerst kunnen laten "boxen" met je broed en hem dan je finger laten bijten. Het verschil is dat de broed vaker vast gepakt is in zijn leven en waarschijnlijk ook handopfok is geweest waardoor hij niet bang is voor je finger. Daardoor gaat hij eerder bijten. Wildvang is altijd wel ergens bang voor de mens. Dus blijven trainen met hem dan komt dat zeker goed.

over de persoon met kiauw vogels. Die ken ik ja. Maar ja woont ook niet dichtbij. Telefonisch en zo via een forum kom ik wel een heel eind maar theorie en praktijk zijn toch wel een wereld van verschil.
            Dat klopt. En aangezien je kostbare vogels hebt en er van wilt genieten moet je voorkomen dat je ze gaat "verzieken". Daarom is het raadzaam om iemand te vinden die je vertrouwd en je kan begeleiden. Zo kun je het maximale uit de vogels halen en ga je nog meer plezier hebben aan het kweken van de vogels.

Vraagje over jouw vogels.
            druk jij je vogels zelf in slag of koop je ze zo?
            Ik heb vogels gekocht en ook gedrukt. Momenteel heb ik in mijn collectie een verzameling van gekochte vogels en "gedrukte" vogels.

heb je ring kiauw of puur kiauw. Persoonlijk denk ik beide.
            Een kiauw vogel heeft nooit puur kiauw. Hij zal altijd een bijslag hebben. De kiauw zingt hij meestal als hij helemaal op spang is. Dan heb ik wel vogels die puur zingen. Maar als ze net gaan ruien of net klaar zijn met ruien dan fluiten ze van alles en nog wat behalve kiauw. En dat is het ellende met deze vogels. Ik heb wel 2 vogels die helemaal "real" zijn. Gekocht bij de gozer waar ik het eerder over had uit rotterdam/Almere. Die heeft hij zelf gemaakt.

hoeveel stoot maakt dan je beste vogel. Zelf heb ik geen kiauw maar ring vogels.
            Een echte ring heeft ook iets wat op kiauw lijkt. En is ook geen vervelende slag om naar te luisteren. Mijn beste Kiauw maakt 6 tot 8 stoten.

Zijn er in kiauw ook variaties, bedoel niet korte stoot of slow maar echt andere varianten. het is me nog niet echt goed uitgelegd.
            Zeker! Er zijn diverse soorten kiauw. Snel kiauw, Slow Kiauw, Nany Kiauw, Kiauw chiep, Piano kiauw en weet ik veel wat allemaal.

Mn wildvang komt ook uit Rotterdam. Ik zal zijn naam hier maar niet typen lijkt me niet zo netjes maar je zult hem vast wel kennen. Is toch wel een klein wereldje.
            hahaha lijkt me ook zo lullig inderdaad. LOL

Ik laat mn vogels elkaar ook niet zien. Maar waarom mag dat wel op veld en niet binnenshuis? Heeft dat te maken met dat er andere vogels dan in de buurt zijn.
            nee de bedoeling is dat de vogels bij het zien van een andere vogel in dit geval repman te keer gaan. Als je de vogels de hele dag bij elkaar laat en elkaar laat zien, dan willen ze niet zo reageren als ze een andere zien. Voor hun is het dan weer gewoon. Daarom mogen repmannen elkaar liever niet zien. En ook de poppen moet je goed weg zetten zeker als je wilt gaan prikken.

Maar mijn advies aan jou is. Zoek iemand die bereid is je te begeleiden en ook bij jou thuis kan of mag komen om te kijken hoe je vogels erbij hangen of zitten. En laat die persoon je begeleiden. Anders ga je niet veel kunnen bereiken met de wildvang en gaat de broed overal mee naar toe. Terwijl de wildvang misschien een betere fluiter is dan de broed.

P.S. Zijn je vogels al op zang?

Opmerking

Oke thnx voor de info.

En de picoletjes zijn dus ook 900 per koppel?

Of staan ze daar voor veel te veel?

Gr,
              Als het een bewezen koppel is dan staan ze daar voor veel te WEINIG!!! Ik neem aan dat alle belletjes nu aan het "rinkelen" zijn?

Een kweekpop is trouwens een pop die jij hebt gezien dat zij eiren legt, die ook broed en de jonkies goed opvoed! Niet afgaan op verhaaltjes want dan wordt je genept! En als je gaat kijken laat de gene de pop vangen en kijk naar het ringnummer want anders ga je kijken naar een pop en krijg je een andere mee.

Opmerking

Dat kan zijn, maar dat risico loop je altijd.

En ik had al vertelt dat ik ''jeugd'' ben :P
                Dit zijn geen vogels voor "jeugd" het zijn nogal kostbare vogels dus denk goed na waar je aan wilt beginnen.

Opmerking

ik denk dat iedereen hier als jeugd ( dan spreek ik ook voor mezelf omdat ik ook jeugd ben, bijna volwasse ) wel weet wat je wel en niet moet nemen als vogels, zelf interesseer ik me in vruchtenduiven en je kan bij deze vogels wel zeggen dat ze qua kleur net zo mooi, niet mooier, zijn dan de surinaamse zangvogels in hun zang. en ik weet ook heel goed dat dit soort vogels in de juiste handen moeten zijn willen we ze nog in de toekomst hebben. dus twijfel maar niet te veel aan 'de jeugd'

Opmerking

woordenboek

Tjee zeg allemaal heel interessant maar wat wordt allemaal bedoelt met prikken, spang en weet ik wat al niet meer?
                    Jo

Opmerking

Opmerking

Jo

Opmerking

Populier,

Ik las op een andere site dat jij 1-3 perupaapjes hebt/had. Pas jij hier wisselbroed toe? Ik zag dat je aardig wat jongen op stok kreeg hiermee.

Opmerking

Nee, ik had wel 2 mannetje, maar 1 is er al weer een tijdje geleden overleden.

Treurpaapjes zijn nog al kieskeurig wat betreft de pop als partner. Dus wisselbroed lijkt me moeilijk met deze vogels.

Ik heb de man nu tussen 3 vrouwen zitten, maar hij moet er van 2 niks hebben.
                            Groeten Michael

Opmerking

Ik zie zoveel info terwijl het zoveel makelijker kan

Hoe doe ik het

15 uur licht

kiemzaad die echt net gekiemt is dus je moet het puntje zien kwaliteit eivoer

B12 dr sluis om te drinken en 2 pinky's en 2 buffelo's geef niet meer omdat je dan zoveel eitwitten geeft en je kans op jicht vergroot

als je een goede man heb die prik neemt dan doet het het zeker ik maak te tap bij de man veer vrij en bij de pop ook daar gebruik ik een neus schaar voor

dats it heb elk jaar tussen de 40 en 60 jongen opstok kweken zo makelijk

jammer dat ze pas 30 vogels gestolen hebben bij me hoop dat de dieven dood neer vallen kan nu opnieuw beginnen om weer een top stam op te bouwen tevens nog mannen en poppen te koop

Opmerking

nu een stukje tekst over prikken enzz

prikken moet je niet te vaak doen dit is om je man vel te maken doe je het te vaak gaat hij alleen fluiten als hij een pop ziet

voor thuis kwekers of lief hebbers van de zang zou ik zeggen train je vogels met minimaal 3 mannen en laat ze afentoe elkaar zien om afstand van een meter mag ook iets minder zijn even laten vecht fontijn tegen fontijn 1 x in de maand is genoeg

dus hoe minder je prik hoe beter is je vogel echt gezakt dat hij niet fluit even een uur priken

waarom prikken de mensen die westrijden doen simper voor westrijden
                                als je de man zeg maar zaterdag tegen een uur of 16:00 samen met een pop zet naaste elkaar op de plek war hij slaapt en de volgende ochtend zo mee neemt naar het vogel veld goed begelijden dus niet laten schrikken als je erbent even laat vechten met een man 5 min ongeveer hangt van je vogel af dan moet je dus zelf uitzoeken dan hang je hem naar een andere man op het veld gaat je vogel fluiten om de pop te beschermen

dus dat even over prikken heb zelf zomer 2011 een bobo (een vogel die uit gevloten wordt ) gekocht voor 350 euro kwam thuis met hem hij had luizen heb hem behandelt week later scoorde hij 50 punten zn laaste westrijd scoorde hij 112 dus elke vogel doet het het is wat je hem geeft en hoe je dat geeft

evt mensen die interesse hebben om in dit wereldje zoals hier genoemt wordt te komen kunnen mij bellen op 0681009099

let op dit is in den haag we hebben een vaste veld en een vaste locatie zaaltje waar we elke zondag komen

populier ken je me nog je hebt ooit een pop gekocht bij me in amsterdam of zoetermeer

Opmerking

Working...
                                X