Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is logische vervolgstap?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wat is logische vervolgstap?

Hoi ik ben een beginner, en heb sinds afgelopen december een voliere met daarin de volgende (koppeltjes) vogeltjes: Japanse meeuw, Zebravink, Rijstvogels, Kanaries, Zilverbekjes. Deze vogeltjes horen volgens mij in de beginners klasse. Welke vogeltjes horen hier nog meer bij? Deze vraag stel ik voor mijn volgende voliere.

rijst vogel
    mexicaanse roodmus
    diamant duif

groeten hielke
    lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kees Bos
      Hoi ik ben een beginner, en heb sinds afgelopen december een voliere met daarin de volgende (koppeltjes) vogeltjes: Japanse meeuw, Zebravink, Rijstvogels, Kanaries, Zilverbekjes. Deze vogeltjes horen volgens mij in de beginners klasse. Welke vogeltjes horen hier nog meer bij? Deze vraag stel ik voor mijn volgende voliere.
      Welke vogels kunnen hier nog meer bij.

- Wat wil je?
      - Alleen gezelschaps voliere?
      - Broeden?
      - Hoe groot is je voliere?

Rijstvogels kunnen wel eens vervelend zijn richting andere vogels in het broedseizoen bijvoorbeeld.
      M.vr.gr.
      Wim van der Linden
      http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

Waarom een vervolgstap ?
        Er zijn ook mensen die heel tevreden zijn met deze zogenaamde beginners vogeltjes.
        Oja ,,ik zouw de rijstvogels er uit halen ,,die haalde bij mij de zebravinkennesten leeg ,,en toen ik ze weg deed kreeg ik ook te horen dat rijstvogels eigenlijk een vaste ring moeten hebben ,wil je ze aan een winkel of handelaar kunnen verkopen.

Ik heb bij mijn "beginnersvogels" ook nog diamant vinken en diamant duifjes.,en op de grond chinese dwergkwartels.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          Waarom een vervolgstap ?
          Er zijn ook mensen die heel tevreden zijn met deze zogenaamde beginners vogeltjes.
          Oja ,,ik zouw de rijstvogels er uit halen ,,die haalde bij mij de zebravinkennesten leeg ,,en toen ik ze weg deed kreeg ik ook te horen dat rijstvogels eigenlijk een vaste ring moeten hebben ,wil je ze aan een winkel of handelaar kunnen verkopen.

Ik heb bij mijn "beginnersvogels" ook nog diamant vinken en diamant duifjes.,en op de grond chinese dwergkwartels.
          wat is het probleem met een tweede voliere? En diamantvinken zie ik niet echt als een beginners vogel. De duifjes wel. Ook zijn loodbekjes goed als beginner.

Opmerking

Koppel Spitsstaartamadines kan er ook nog wel bij.
            Man en pop onderscheiden is wel moeilijk
            Als je een koppeltje hebt kweekt het relatief makkelijk.

Roodkopamadines naar mijn mening ook niet zo moeilijk mits goed koppel maar kan ook storend zijn voor andere vogels(nesten afpakken)

Volgende stap:Als die nodig is
            Gouldamadines, binsenastrilde, ceresamadines, Verschilende papegaaiamadines, dornastrildes,diamantvinken,bruinborstrietvinken, maskeramadines,....(deze soorten zijn over het algemeen moeilijker om mee te kweken maar als je een goed koppel hebt is dit ook redelijk makkelijk,Maar zo is het met alles)

Greetz Leffe

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
              wat is het probleem met een tweede voliere? En diamantvinken zie ik niet echt als een beginners vogel. De duifjes wel. Ook zijn loodbekjes goed als beginner.
              Diamantvinken zijn sterke vogels en bij mij kweken ze net zo gemakkelijk als de zogenaamde beginners vogels ,,,ze zijn alleen iets duurder,
              Dat laatste geld ook voor al de ander genoemde soorten.
              Als er een extra volliere moet komen zouw ik daar parkieten in gaan houden.

Maar ik snap totaal niet dat hier iemand komt vragen wat voor vogels hij moet gaan houden ?
              Een goed vogelboek aanschaffen zouw enorm kunnen helpen.

Opmerking

waarom

Waarom een vogelboek aanschaffen als we op VogelCafe onze nationale vogel-mopper-encyclopedie van Animal Het Beste hebben?

Groet,

Rob.

Opmerking

Maar ik snap totaal niet dat hier iemand komt vragen wat voor vogels hij moet gaan houden ?

Ik lees me suf, en de vogels die genoemd werden zijn in mijn gedachte dan ook al voorbij gekomen, ik hoopte op " nieuwe cq verrassende" vogeltjes.

Maar sorry dat ik het vroeg. Voor de anderen, bedankt voor de antwoorden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kees Bos

Ik lees me suf, en de vogels die genoemd werden zijn in mijn gedachte dan ook al voorbij gekomen, ik hoopte op " nieuwe cq verrassende" vogeltjes.

Maar sorry dat ik het vroeg. Voor de anderen, bedankt voor de antwoorden.
                    M.vr.gr.
                    Wim van der Linden
                    http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

Nieuwe?

Hoi Kees. Nieuwe casu quo verrassende vogeltjes?

Zoek maar even uit.(Costa Rica)

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Schitterende mooie vogels!!! Heb ze gelijk als achtergrond gezet op mijn computer. Daar kunnen mijn kanaries niet tegen op. Hahaha

Opmerking

Nou zulke beginnersvogels zou ik ook wel willen hebben .
                          Prachtig tafereel op de plaat Case.

Ik wilde nog even opmerken dat je met diamantvinken dient op te passen. Ze kunnen erg onverdraagzaam zijn ten opzichte van andere vogels. Ik heb ze maar twee weken gehad. Bij mij hadden ze meteen het binnenhok zichzelf toegeeigend. Alle andere vogels werden het binnenhok uitgejaagd. Ze zijn erg territoriaal.

Je kan het treffen, maar houd ze goed in de gaten als je ze aanschaft.

Gr.

Opmerking

Hallo kees,

Ik zou me inderdaad ook orienteren op vogelbeurzen of bij liefhebbers in de buurt
                            of andere leden van de vogelvereniging als je er bij aangesloten hebt.
                            En ik zou gaan voor vogels waar jezelf passie voor hebt.

Ben benieuwd wat er eventueel bij gaat komen.

En Kees NZ,

Wat prachtige vogels, heb ze nog nooit bij iemand gezien.

Groeten Rob

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                              Hoi Kees. Nieuwe casu quo verrassende vogeltjes?

Zoek maar even uit.(Costa Rica)

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
                              Die vogels heb ik allemaal gezien ik was in Costa Rica en ik vond het echt super mooi, overal staan voeder plaatsen voor vogels zodat je ze van heel dichtbij kunt zien. Toen we het regenwoud in gingen heb ik zelfs 4 zeldzame quetzals gezien! Ik hoorde achteraf pas van de gids dat deze vogel bijna nooit gezien werd in het wild, en dan zien wij er ineens 4, hij was zelf ook erg onder de indruk haha. Misschien dat iemand hem kent, maar dat vind ik pas een prachtvogel. Komt alleen voor in Midden Amerika.

Opmerking

Working...
                              X