Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken Bichenow's?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kweken Bichenow's?

Hii hello! Ik heb een vraag heeft iemand hier ervaring met het kweken van Bichenow astrildes? Ik vroeg me af of je daarmee moet wachten tot ze een jaar zijn. Ik heb een koppel van 2011 en zou er dit voorjaar wel mee willen kweken. Maar bij zebravinken moet je wachten tot ze een jaar zijn, is dat voor deze vogels ook?

Ben benieuwd of iemand hier wijsheid over heeft

Hallo Piccolo !!

Ja, ook met Bichoneov's moet je wachten tot ze tenminste 1 jaar oud zijn,
    ik weet niet van wanneer je koppel is want 2011 kan januari 2011 zijn maar ook december dus dat zul je even moeten uit zien te vinden, maar volgens mij kun je beter rustig aan doen, haastige spoed is zelden goed !!
    succes, Harm

Opmerking

ik houd voor alle vogels altijd gewoon aan: wachten met kweken tot ze een jaar oud zijn, je kan al zebravinken kweken met 9 maanden en ook andere tropen maar dan is je kans op legnood nog groot dus daarom doe ik dat niet, het is altijd zoon zonde als je vogels verliest door legnood.
      die bichenow's moet je gewoon in een vluchtje stoppen, hoeft niet groot te zijn, en lekker hun gang laten gaan. en zeker niet onder japanse meeuwen gaan kweken wat jammer genoeg veel te veel mensen doen, als je dat doet dan kunnen de bichenow's zelf hun jongen niet groot brengen

Opmerking

Opmerking

Thnx!

Hiii! Thnx voor jullie reacties! Ik zal eens nagaan bij degene waar ik ze weg heb, maar ik denk dat ze van de zomer 2011 zijn...Zouden ze dus krap een jaar zijn, misschien toch maar jaartje wachtend dan...Gezondheid gaat voor van de vogeltjes!

Thnxxxxxxxx!

Opmerking

prima keuze. mochten ze van zomer '11 zijn kan je ook al proberen om binnen in de broedkooien in sept of okt te beginnen met kweken

Opmerking

Wil ik er even iets aan toevoegen..

Bichenow astrildes worden bijna allemaal met japanse meeuwen gekweekt.
              Ik weet niet of je natuurbroed vogels hebt. Maar met vogels die onder japanse meeuwen komen, heb je zeer weinig kans te kweken.

Ik spreek uit eigen ervaring.

Heb je eenmaal een mooi natuurbroed koppel, zijn er weinig vogels die zo aardig en een mooi caracter hebben als bichenow astrildes
              Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

Opmerking

en ik nog even dit........

Ik wil ok nog even wat toevoegen.

Ik heb verschillende vrienden in Australie die met de Bichenoviii en de annulosa kweken.
                Daar zijn Japanse meeuwen helemaal niet voor nodig. Deze vogels kweken als konijnen. Er is toch niets mooier dan natuur broed?

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Goudengould
                  Wil ik er even iets aan toevoegen..

Bichenow astrildes worden bijna allemaal met japanse meeuwen gekweekt.
                  Ik weet niet of je natuurbroed vogels hebt. Maar met vogels die onder japanse meeuwen komen, heb je zeer weinig kans te kweken.

Ik spreek uit eigen ervaring.

Heb je eenmaal een mooi natuurbroed koppel, zijn er weinig vogels die zo aardig en een mooi caracter hebben als bichenow astrildes

Opmerking

Hallo, ik heb deze zomer ook een koppeltje bichenows gekocht waarvan de eigenaar zei dat ze wel broedden, maar de jongen geen eten gaven. En dat ik ze dus best onder meeuwtjes legde.
                    Dus heb ik ook maar meeuwtjes aangeschaft uit voorzorg.

Na een maand hadden de bichenows al 4 eieren waarop ze vast broedden.
                    Ik ben dan meteen begonnen met diepvriespinkies, diepvriesbuffalo's en eivoer te geven om ze te laten wennen.
                    De jongen zijn uitstekend grootgebracht door de bichenows zelf, hoewel ze nochtans helemaal niet op een rustige plaats stonden.
                    Ik plaats hier binnenkort foto's om het geslacht te helpen bepalen.
                    Ik denk dat het niet zozeer de jongen zijn die door meeuwtjes grootgebracht zijn die niet meer zelf een nestje kunnen grootbrengen, maar veeleer de ouders waarvan telkens weer de eieren weggenomen worden. Hoe zou je zelf zijn als er nooit iets uitkomt?
                    Door de vooroordelen laten velen de bichenows niet meer de kans om zelf te proberen, en een eerste en misschien tweede nestje kan net als bij alle vogels wel eens mislukken, maar erna zijn ze helemaal niet zo moeilijk te kweken.

mvg, Kris

Opmerking

En!

Ze zijn zooooooooooooooooooooooooooooo lief en maken zoooooooooo'n schattig geluidje

Opmerking

mijn Bichonov's zijn zulke fanatieke (natuur) broeders dat ze op het
                        moment een nest jongen hebben !!! buiten wel te verstaan!!!, ze hebben een mooi nest gemaakt in een conifeer en zijn druk aan het voeren.
                        Ik had het nest niet gezien omdat ik met de kerst op vakantie was en een buurman op mijn vogels paste want anders had ik ze wel weggehaald maar toen ik het vond heb ik maar besloten om ze hun gang te laten gaan, we zien wel wat er van komt !! hoop maar dat ze uitvliegen voordat het gaat vriezen volgende week,

Groet'n Harm

Opmerking

WK Terug?

Ze zijn zooooooooooooooooooooooooooooo lief en maken zoooooooooo'n schattig geluidje

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooh

Ik dacht dat WK terug was. Jammer.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Ze broeden wel als zo onder japanse meeuwen vandaan komen maar laten de jongen in de steek en gooien ze er zelfs vaak uit.
                            Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

Opmerking

Working...
                            X