Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestgelegenheid Mozambiquesijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nestgelegenheid Mozambiquesijzen

Mijn Mozambiquesijsjes willen niet echt broeden in een broedkooi (80x40x40) wellicht dat het aan de nestgelegenheid ligt (ik heb nu een gesloten nestkastje aan het voorfrontje hangen, maar ze kijken er nog niet naar om...).

Ik ben benieuwd welke broedblokken / nestmaterialen jullie gebruiken die wellicht wel succesvol zijn....

bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Meestal accepteren ze een traliekastje of een korfje beter dan een gesloten kastje. Als nestmateriaal hooi en/of gras.
    Daarnaast is het gebruikelijk dat ze pas later in het jaar broedrijp worden, augustus of september is normaal.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

Klompen

Heb ze jaren geleden gehad in de voliere,daar hadden ze de keuze uit verschillende nestkast soorten.Voor de decoratie had ik ook leuke dingen opgehangen waaronder klompen en net daarin gingen ze broeden een heel klein nest onder in de punt van de klomp.Niet echt aan te bevelen in verband met het ringen,jongen zijn er moeilijk uit te halen maar het was wel een leuke ervaring vrg Rob.

Opmerking

Bedankt voor jullie reacties!

De bedoeling is dat ze uiteindelijk in de buitenvoliere gehuisvest gaan worden, maar weet nog niet of ik dat ditjaar of begin volgend jaar doe. Ik hoop dat ze wellicht later in het jaar nog iets gaan laten zien, ik wacht in spanning op wat komen gaat....

Opmerking

Working...
          X