Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zilverbekjes op de grond

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zilverbekjes op de grond

Ik heb pas zilverbekjes, nu heb ik vastgesteld dat ze vaak op de bodem van hun kooi vertoeven. Moet ik met zorgen maken of is dit normaal? Ze zien er wel gezond uit en eten nog goed, en zitten niet scherp aan het borstbeen.

Ik heb er 4 en ik wist niet of het mannen of poppen waren.
    Ik heb 1 man zien zingen, de rest nog niet. Nu valt het me op dat ze vaak per 2 gaan zitten, altijd de zelfde naast elkaar. De twee grijze, en de twee bruine. Ze zitten dan apart op een stok. Is dit het teken dat ze zich tot koppel gevormd hebben?
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

bij mij zitten ze nooit op de grond en voor zover ik weet fluiten de mannen dus het is altijd afwachten
    Groetjes van marco

Opmerking

Zitten ze op de grond te scharrelen of zitten ze stil? Of versuft?

Opmerking

Bijgevoegde Bestanden
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

heb je grijze zilverbekjes?
          zilverbekjes zijn nogal timide en laten op hun kop zitten
          als er andere vogels op de stok zitten zijn ze niet geneigd om daar bij te zitten en zitten ze liever op de grond

Opmerking

met welke vogels zitten ze samen?
            ik heb wel eens meegemaakt dat een stel kleinere vogels (net als zilverbekjes) die niet op stok 'durfde' opdat de medebewoners te dominant waren of ze van de stok af jaagde.

Opmerking

Dit bedoel ik met een grijze zilverbek:
              Click image for larger version

Name:	zilverbek.jpg
Views:	1
Size:	47,4 KB
ID:	429148

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                Dit bedoel ik met een grijze zilverbek:
                [ATTACH]5140[/ATTACH]
                wat een lekker dramatisch zinnetje maar Jeffrey ik denk dat tijd zal leren misschien zijn ze nog niet gewend

Opmerking

hoiii,

zat ook de foto`s te bekijken en toch vind ik het zonde dat vogels in zon kooitje komen te zitten.
                  Of het nu tijdelijk is of niet.
                  Je had er ook voor kunnen zorgen dat je tijdelijke kooi er goed bijstaat.
                  Moet je hem dan gebruiken kun je ze in ieder geval een goede kooi aanbieden.
                  Ik heb ook reserve kooien staan en die zijn het zelfde als mijn gewone kooien

Opmerking

Opmerking

kanarie stokken zijn wel goed voor zilverbekjes, heb er ook een aantal maar die gaan echt overal op zitten smalle stokken hele dikke stokken met een dia van 2 tot 3 cm.

groeten hielke
                      lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

Opmerking

Working...
                        X