Ik zou kunnen overgaan tot de aanschaf van een koppel zwartborstkernbijters. Ik zou echter eerst willen weten of er wel liefhebbers zijn die ook deze vogels hebben. Ik zie het niet zitten om vogels te kopen die voor de rest zo goed als niet meer worden gehouden. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zwartkopkernbijter
Collapse
X
-
Hallo Gaai.
Men schaft toch geen vogels aan omdat anderen deze vogel ook hebben?
Als men zichzelf goed heeft ingelezen, de habitat zoals jullie dat in NL noemen helemaal puik is, je weet in staat te zijn deze vogels te houden en er mee te kunnen kweken dan neem je toch vogels - en dit is in het algemeen - die je aanstaan en waar je plezier van hebt/krijgt?
Ik zou het wel weten.
Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
-
Ook voor het later ruilen van jongen is het een nuttige vraag, als je de enige bent, houdt het snel op.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door GaaiInderdaad Ton, daar ligt het hem allemaal.
Ik heb de afgelopen 20 jaar zwartkopkernbijters gekweekt. Het zijn mooie vogels en ze zijn prima te kweken. Ze zijn in mijn ogen sterker dan de rozenborstkernbijter.
Door inkrimping heb ik toevallig dit jaar mijn kweekkoppels weggedaan. Je moet keuzes maken nietwaar.
Er worden er nog best veel gekweekt, in Nederland en Belgie maar ook in Duitsland.
Ik ben het wel eens met de opmerking dat je vogels gaat houden die je zelf het leukst vindt. Dit zijn dure vogels en ik weet niet of je al ervaring hebt met deze soorten. Een behoorlijke tegenvaller als er een doodgaat.
Succes
Rob van der hulst
Opmerking
-
Dag Rob,
Ik heb vroeger nog gekweekt met de chinese en de Affini. Momenteel heb ik weer een man van de Affini en het probleem is nu dat er verschillende liefhebbers zijn die zoeken naar een losse pop.
Als ik zwartkopkernbijters zou aanschaffen hoop ik dat er bij een eventueel sterfgeval toch wel wat meer vogels beschikbaar zijn om weer een koppel samen te stellen.
Maar naar ik begrepen heb zou dit dus wel mogelijk zijn.
Bedankt voor de reacties. Zijn er eventueel kweekverslagen beschikbaar?
Opmerking
-
Ik zag op de icc site onder vogellexikon dat er twee kweekverslagen zijn van kernbijters nl de abend en de kirschkernbeisser maar ik weet zo even niet wat de duitse naam is van de zwartkop.
De kirsch is de europese dat weet ik wel maar de abend zo even niet.
Misschien dat je via de kwekerslijst anders wat verder kunt komen.Mvg,
Kingfisher.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking