Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3X Koppel gouldamadines of toch niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• 3X Koppel gouldamadines of toch niet?

Ik heb nu een week 3 koppels goulds ( natuurbroed ) apart zitten in broedkooien. Zowel de mannen als de poppen zijn broedrijp. Ik heb de nestkastjes er nog niet in gehangen, daar wil ik nog een week of 4 mee wachten. Nu lijkt het alsof alle 3 de koppels zich niet pakken. Ook slapen ze niet naast elkaar wat toch zou moeten als de klik er is. Wil ik nu te snel vooruit en moet ik ze wat langer de tijd geven of zou de klik er moeten zijn. Ik heb nog een man en een pop welke ik eventueel kan gebruiken maar van deze weet ik niet of ze natuurbroed zijn. Onderling wisselen kan ook aangezien alle poppen zwartkop zijn.

Wat doen jullie in zo'n geval waar geen van de koppels zich pakt.

Goulds gaan nooit naast elkaar zitten.

Als ze snavel wrijven (tegen de stok aan) is het goed, en hele maal als de man baltst en de pop haar staart naar hem toesteekt.

Gewoon afwachten, aan Gouldamadines is het moeilijk te zien wat ze van elkaar vinden. Dat merk je pas als het eerste eitje ligt..

Een duidelijk verschil met bijv. zebravinken die er gelijk boven op springen..
    Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

Opmerking

Veruit het beste is alle vogels samen in een voliere zetten zodat de partners zelf kunnen uitzoeken wie bij wie past.
      De op deze wijze ontstane koppels hebben een groter slaag percentage op een gelukte kweek dan bij gedwongen paarvorming.

Gr. Romain

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Goudengould
        Goulds gaan nooit naast elkaar zitten.

Als ze snavel wrijven (tegen de stok aan) is het goed, en hele maal als de man baltst en de pop haar staart naar hem toesteekt.

Gewoon afwachten, aan Gouldamadines is het moeilijk te zien wat ze van elkaar vinden. Dat merk je pas als het eerste eitje ligt..

Een duidelijk verschil met bijv. zebravinken die er gelijk boven op springen..
        Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door romain
          Veruit het beste is alle vogels samen in een voliere zetten zodat de partners zelf kunnen uitzoeken wie bij wie past.
          De op deze wijze ontstane koppels hebben een groter slaag percentage op een gelukte kweek dan bij gedwongen paarvorming.

Gr. Romain

Dat is me duidelijk, maar dan kun je niet meer specifiek op kleur kweken. In dit geval zou het niet heel veel uithalen maar voor de toekomst wel. Dan denk ik dat ik beter op deze manier kan beginnen om de ervaring op te doen.

Een ander voordeel is dat ik dan de jongen in het voorjaar direct in de voliere kan zetten waardoor ze niet verplaats worden tijdens de rui en goed op kleur kunnen komen.

Opmerking

Working...
          X