Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goudbuikjes bol en trillen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Goudbuikjes bol en trillen

Ik heb mijn 2 koppels goudbuikjes en een oranjekaakje in een grote kooi binnen zitten voor de winter. Zou zitten er een man en een pop een beetje bol waarbij ze (in iedergeval) een vleugeltje laten zakken en trillen. Ze zijn nog wel heel snel, allert, actief en eten goed (springen als eerste op vers zaad en trosgierst). Daardoor weet ik niet of ze ziek zijn of dat er iets anders is. Is het te koud? Of hebben ze ergens een tekort aan? (Bijv vitamine).

Groeten

Hallo Pieter,

Je zegt dat ze binnen zitten. Wat is daar de temperatuur?
    groeten Ben
    Groeten, Ben

Opmerking

de temperatuur zou het idd aan kunnen liggen,
      goudbuikje minimaal 15 graden en oranjekaakje minimaal 5 meer is altijd beter natuurlijk.

groeten hielke
      lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

IK denk dat het verplaatsen al zoveel stress opgeleverd heeft dat ze daarom van slag zijn.

Mijn goudbuikjeskolonie heb ik 8 jaar zomer en winter onverwarmd buiten gehouden, met in het topjaar 17 jongen.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

vogels die bol zitten en veel eten,ook dikwijls op de grond of eetbak zitten hebben vaak darmproblemen .zeker eens naar hun buikje kijken .
          ik ga er wel van uit dat de vogels al een hele tijd binnen zitten en dat het dan geen stress kan zijn. Ook kan het aantal uren dat ze krijgen binneshuis kan te veel schommelen.
          grtn.

Opmerking

Het kan nooit kwaad de vogels tijdelijk warmer te zetten. Geen 15 graden eerder 25 graden.
            Later kan dit langzaam terug afgebouwd worden.
            Ga je dit niet doen loop je veel kans de diertjes te verliezen.
            Er is een groot verschil tussen goudbuikjes die pas enkele maanden geimporteerd zijn en vogels die hier al enkele seizoenen aanwezig zijn.
            Zo heb ik mijn goudbuikjes nog steeds in een onverwarmde voliere zitten met geisoleerd nachthok en buitenvoliere. Hier vliegen er ook nog jongen bij van een viertal weken.

Gr. Romain

Opmerking

Mijn goudbuikjes kunnen ook ineens heel bol gaan zitten met trillende vleugeltjes.
              Vaak gebeurd dit nadat ik in mijn voliere vogels heb gevangen, of lang bezig ben geweest met schoonmaken/rommelen.
              Mijn ervaring is dus hetzelfde als wat Ton zegt, stress.
              (ik heb ze binnen zitten)
              groetjes
              Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Dank voor alle antwoorden! Ik wacht het even af.

Groeten

Opmerking

Working...
                X