Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek papagaaiamadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kweek papagaaiamadines

Ik heb op deze site al een paar keer vragen gesteld over papagaaiamadines.
    Nu is mijn vraag kan je in een gezelschapsvoliere meerdere koppels van de zelfde amadines houden en kweken of gaan ze dan vechten, en kan je ze ook in broedkooien kweken en hoe groot moeten die kooien dan zijn.

De meeste soorten zijn wel in kolonie te kweken, dus met een groepje van 3 of meer koppels van dezelfde soort. Het zijn beslist geen vechtersbazen, wel kunnen sommige mannen de poppen vrij lang en vrij hinderlijk achterna jagen voor de paring, maar dat doen ze in een broedkooi ook.
    Moord en doodslag komt bij papegaai amadines zelden (nooit) voor.
    Wel is bij deze manier van kweken altijd onzeker van welke ouders de jongen afkomstig zijn, want de man en de pop die de jongen grootbrengen en voeren hoeven dan beslist niet de vader en moeder van de jongen te zijn.

De grootte van de kooien voor paarsgewijze kweek is wat afhankelijk van de soort.
    Driekleuren en Forbes en soms ook de Roodkop nemen wel genoegen met 80cm lange kooien.
    Maar ik zou over het algemeen 1 meter lang willen adviseren voor de Roodkop en de meeste andere soorten, iets langere kooien zijn wel aan te raden voor de andere soorten (Peales, Coloria etc)
    80x40x40 100x40x40 125x40x40
    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

Opmerking

Opmerking

Meerdere soorten bij elkaar geeft vaak bastaarden bij deze vogels, erg zonde.

Mirjam, met zo'n schitternde grote ruimte gaat haast alles vreedzaam samen, je boft maar! Het is alleen geen maatstaf voor de gemiddeld veel kleinere ruimtes van anderen.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

ik heb 4 koppels driekleurpapagaaiamadines waarvan 1 koppel in een boedkooi en de anderen in de voliere
          ze kunnen goed met elkaar overweg en de eerste jongen vliegen er ook bij
          met de andere vogels zoals afrikaantjes en Australiers kunnen ze het ook goed vinden.

Opmerking

Working...
          X