Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nonastrilde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nonastrilde

Zijn er nog mensen met nonastrilde's?

Kwekers of mensen die nog een enkele hebben of weten te zitten.
    Weet dat dit misschien een beter onderwerp is voor de marktplaats,maar
    verwacht dat het hier eerder gelezen en of opgepakt word.

e-j

Nonastrilde - Estrilda nonnula - Black-crowned waxbill

Hallo Mosje.
    Ik weet er nog wel een paar te zitten, maar dit is geen vogel voor de beginneling.
    Mischien eens contact opnemen met de speciaalclub voor Afrikaanse prachtvinken(ScAP)

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Hallo Kees

Ben ik ook lid van en heb daar al een bericht staan.
      Maar heb het idee dat er nog heel veel mensen zijn die afrikaantjes hebben/kweken die geen lid zijn van de club.
      Vandaar dat ik het hier ook probeer.

Hoef er niet perse zelf mee te kweken;als ik maar in contact
      kan komen met iemand die belang heeft bij mijn nonastrilde en die
      wil lenen of kopen.
      Als ik dan als het lukt weer een keer wat terug kan kopen/lenen of
      dergelijke afspraak maken is misschien in beider belang.

e-j

Opmerking

Hallo Mosje

Hallo Mosje

Ik ben zelf al lang op zoek naar een koppel nonastrildes maar het lukt met helaas niet om er aan te komen. Het lijkt wel of niemand ze heeft of ze wil weg doen. IK vind het een zeer mooie vogel e zou graag de uitdaging aan willen gaan om er mee te gaan kweken.

gr joeri

Opmerking

Het is 1 van de mooiste Afrikaanse vogeltjes maar ...

Inderdaad geen vogeltje voor een beginneling.

Als je weinig ervaring hebt zou ik het laten, want er zijn er ook zo weinig dat je ''ze niet moet verspillen'' om het zo maar te zeggen.

Als je er wel klaar voor bent, zoek dan maar goed want ze zijn er bijna niet en als je ze vind, zie ze dan ook maar te betalen..
          Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

Opmerking

echt geen idee

gr joeri

Opmerking

Geluk?

In het Engels is er een gezegde en dat gaat zo: "The harder I work, the luckier I get."

Ik vind dat geluk in de vogelkweek er weining of niets mee te maken heeft.
              Ervaringen opdoen, de vogels goed observeren en leren kennen, aan hun behoeften voorzien, en stap voor stap van goedkope en makkelijk te kweken vogels overgaan op dure en hele moeilijk te kweken vogels.

Ik denk ook niet dat Michael Shumacher van de ene dag op de andere is overgestapt van een Dafje 33 naar een Formule I motorcar.

Opmerking

Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

In ben een jaar of zo geleden nog op zoek geweest naar Elfen astrildes in Nederland en Belgie voor een vriend van mij in Europa.
                  Viel uiteindelijk niet mee maar heb ze wel gevonden. Het feit dat ik op een ware speurtocht moest bewees voor mij toch wel dat dit soort vogels er niet ten overvloede zijn in Europa.

Gelukkig heb ik er nog wat op de plaat kunnen zetten in Zuid Afrika.

]

Opmerking

Waneer je genoeg ervaring hebt voel je dat zelf aan.

Ik bedoel maar dat je niet een overstap maakt van zebravinken naar nonastrildes of iets dergelijks.

Heb je een mooi vluchtje, je kan ze goed voer geven en je hebt veel tijd..
                    Dan kan je het proberen, maar probeer dan inderdaad maar eens er aan te komen.

Je hebt ook het Zwartkopje ( Estrilda atricapilla ) die er erg op lijkt, maar die is waarschijnlijk nog zeldzamer..

Opmerking

scap

ik zal er wel over heen kijken, maar ik zie bij de scap niet dat er nonastrildes gevraagd worden ? misschien dat je zelf even kijkt, en het opnieuw vraagt.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

nonastrilde

Hallo Ton

Mijn berichtje staat bij de kweekgroep van de astrilde.
                        Ik vraag ze ook niet te koop;alleen contact met iemand die er meer heeft.
                        Die vogels is net wat een gek er voor geeft;daar begin ik niet aan om daar
                        3 a 4 koppels van aan te schaffen.
                        Als dat al zou lukken!
                        Misschien als ze volgend jaar wat andere soorten gaan importeren dat er dan
                        wat meer van deze soorten bij zitten.
                        Maar dan zullen ze er wel weer vroegtijdig worden uitgezocht door de "grote
                        jongens".
                        Misschien dat ik een advertentie op marktplaats zet als er niemand zich meld
                        die ze heeft.
                        En ik kijk even rond op de tentoonstelling in Apeldoorn en de Markt in Zwolle.
                        En mocht ik niks vinden verkoop ik de vogel aan de hoogste bieder.

Heb de vogel vandaag opgehaald en het is mijnsinziens een pop.
                        Leeftijd weet ik niet.

Elfenastrilde vind ik persoonlijk de mooiste ;die
                        worden in duitsland nog wel eens aangeboden.

e-j

Opmerking

@ Gouldengould: zwartkopje? de Nederlandse naam van de door jou genoemde vogel (Estrilda atricapilla) is zwartkapastrilde
                          maar dat klopt deze is waarschijnlijk nog zeldzamer dan de nonastrilde

Opmerking

nonastrilde

Hallo Allemaal

Ik kwam net een advertentie tegen van"skybeauties.com".
                            Van een vrouw in Langefeld Duitsland.
                            Kent iemand deze persoon?
                            Is dat een betrouwbaar adres?
                            Zij vraagt nonastrilde's om te ruilen met andere kwekers.

M.vr.gr.e-j

Opmerking

Als hij wilt ruilen zal hij ze niet willen verkopen lijkt me.

Maar je kan proberen informatie te krijgen.

Opmerking

Working...
                              X