Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Nee, Michael de mannen hoeven niet op kleur te zijn. Deze is bijna 1 jaar oud en zal in oktober/november z'n kobaltblauwe uiterlijk krijgen. Ik hoop deze zomer al jongen van deze man te mogen begroeten. Hij en de pop klikken uitzonderlijk goed. Ik heb zelfs het idee dat hij alle vrouwtjes bevliegt. Vandaar mijn vraag laatst in het Twatwa topic over de drukker.
Zet vandaag of morgen ook wel even een filmpje van mijn man uit 2011 online. Die is echt prachtig mooi blauw.
Zie dat ze het goed met elkaar kunnen vinden, wie weet idd. een drukker, mocht het met dat andere koppel niet lukken kan je hem voor de paring nog eens omruilen.
Altijd handig een spang(hitsig) mannetje erbij te hebben.
Ik heb een twatwa tirgi mannetje binnen bij zijn zus in de kooi zitten en die neemt ook al prik op haar. Wordt tijd dat ze naar buiten kunnen.
Dan heeft hij meer keuze aan poppen.
En dit is koppel 2. Deze blijven wat minder makkelijk voor de camera zitten dan het andere koppel. Dat komt waarschijnlijk, omdat ik de man regelmatig moet uitvangen om zijn snavel bij te werken. Al houdt hij deze een stuk beter bij door z'n snavel over het op de zitstok aangebrachte schuurpapier te slijpen.
Ook een prachtig koppel om te zien, mooi op kleur, vind ze niet echt schuw
Nee, tigri = tijger, dwz dat hij nog bruine veren in het veren pakket heeft.
Dit zijn meestal mannetjes van 1 jaar oud, hij is de zoon van de drukker, dus dat komt wel goed
Als zitstokken gebruik ik al weer een paar jaar puimsteen stokken voor parkieten, hierin zit geen glas wat in de pootjes kan komen te zitten.
Voor de twatwa zijn ze iets te groot qua diameter, maar ik schuur ze even rond voor de gewenste maat, ze zijn gek op deze stokken en gebruiken ze ook goed voor de snavel te schuren.
Hoe is het afgelopen met die klagende buurvrouw, over dat geluidsoverlast?
De man zingt inmiddels de longen uit zijn lijf. De pop zit nog wat vreemd om zich heen te kijken. Ook de andere man bemoeit zich ermee en zingt hard. Alleen zijn zang vind ik minder mooi.
Nu de pop lekker wat levend voer geven en wat meer meer hennep.
De pop zal het idd. even vreemd vinden dat hij er niet meer bijzit, maar vind het straks denk des te leuker als hij er even bij mag, en zang is bedoeld om de poppen in de stemming te krijgen, wat hij nu meer doet nu hij apart zit.
Je ander man voelt dat er iets gaande is en gaat ook meedoen, zang die voor ons niet mooi klinkt maakt niet uit, zang is zang bij dit soort vogels.
Ik weet niet of het hetzelfde is bij BBB's maar bij twatwa's gaan de vogels 'kekken' dit geluid hoor je vaak richting de broedtijd, het is een agressie uiting naar andere vogels, heb jij iets gehoord van geluiden die je nog nooit eerder hebt gehoord?
Mooi filmpje, de man idd. erg hard zingen
Kan het niet goed zien maar dat lichte nestje aan de voorkant zit daar wat nepgroen voor op de tralies?
Opmerking