Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwe Bisschop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Blauwe Bisschop

hallo,

ik zou graag met deze vogels beginnen maar had eerst liefst zoveel mogelijk informatie verzamelt. Heeft er iemand hier ervaringen mee en heb je dan ook tips?

mvg
    Bryon

Hallo Byron.

Zie dat dit het eerste door U geplaatste bericht is.
    Op de eerste plaats welkom op het forum.

Verder weet ik niets van uw achtergrond in deze hobby. Bent U al een tijd met de vogelhobby bezig en heeft u al ervaring in andere soorten?

De Blauwe bisschop lijkt mij geen vogels voor beginnelingen, vooral gezien de prijs op Vogelmarktplaats.

verder worden ze niet veel aangeboden.
    Op de verschillende zoekmachines heb ik zelf wel al een heleboel informatie kunnen vinden.

Success ermee.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Blauwe Bisschop

Hallo,

Ben net met deze vogels begonnen, dus misschien kan ik je helpen.

Wat wil je precies weten?

Groet, Hans
      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Dit is mijn kweekverslag. Het is ook van groot belang dat je altijd badwater ter beschikking steld. Het zijn hele leuke en dankbare vogels om mee te kweken. Kijk wel uit met de man deze pakt de jongen door het gaas heen dus apart zetten is aan te raden. Vandaar dat ik ook kweek in broedkooien.

Groeten Willem
          http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

Opmerking

Hoi Bryon ,

Graag wat meer informatie welke bisshoppen het zijn ( soort ) en wat wil je concreet weten ?

Opmerking

Braziliaanse Blauwe Bisschop

Ben sinds kort de trotse eigenaar van koppeltje Braziliaanse Blauwe Bisschoppen. Ze zijn prachtig om te zien, al is de man van 2011 en beschikt hij dus nog niet over zijn prachtige metallic donkerblauwe kleur. Ook de pop is van 2011 en zit goed in de veren. Beiden zijn aangekocht met sexe-papieren bij een nette kweker.

Ik houd de BBB's binnen in een kooi van 160cm lang, 50cm diep en 80 cm hoog. Deze kooi is te scheiden in 2 gedeelten dmv een tralieschuif. Daar heb ik nu nog niet voor gekozen omdat de man nog niet echt jaagt. Maar ik houd het wel goed in de gaten.

Ze krijgen van mij op dit moment een Kardinalen mengeling, 1x per week stukje appel wortel of iets dergelijks, 2x per week onkruidzaden, eivoer en universeelvoer. Ik voer op dit moment nog geen levend voedsel. Dat ga ik vanaf januari 1 maal per maand doen (pinky's door het eivoer) en voer ik dan langzaam op tot 1 iedere dag eivoer/levend voer (nu ook wasmoten en meelwormen) in het broedseizoen.

Op dit moment zitten ze op 12,5 uur licht en dat zal ik de komende weken opvoeren naar 16 uur in het broedseizoen. De nestkasten hang ik per half april aan de kooi.

Ben benieuwd of ik volgens de houders van deze vogels op de goede weg ben of dat ik zaken over het hoofd heb gezien.
              Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Toffe site Josly.

Er staan ook een paar links van paapjes.

Bedankt hier de link voor de BBB:http://www.avesmagacin.com.ar/articu...dom%C3%A9stico
                Groeten Michael

Opmerking

Dank je Josly!

Met dank aan Google translate heb je 'm ook in (gebrekkig) Nederlands
                  Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

vandaag had ik even op de prijswinnaars lijst gekeken en daar stond ook een stel BBB op dus misschien kan je telefonisch contact opnemen met degene in kwestie, goede contacten houden is altijd belangrijk zeker met vogels zoals deze
                    nog even een link van de prijswinnaarslijst:http://nbvv.nl/tt/downloads/uitslag_...oren_soort.pdf

Opmerking

Van Tuijl, you got it! Regeren is vooruitzien.
                      En voor kleur kanaries weet ik nog wel een heeeeele goeie kweker te zitten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                        Van Tuijl, you got it! Regeren is vooruitzien

haha dankjewel Kees maar het is wel noodzakelijk in sommige gevallen zo interesseer ik me in vruchtenduiven maar de toekomst voor vele soorten is ook droevig, gelukkig is er een groot programma opgezet.

naar mijn idee krijg de BBB ook een come-back is zie steeds meer verhalen erover keep up the good work

ps ik ben niet geinteresseerd in kleurkanaries sorry

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV
                          Ben sinds kort de trotse eigenaar van koppeltje Braziliaanse Blauwe Bisschoppen. Ze zijn prachtig om te zien, al is de man van 2011 en beschikt hij dus nog niet over zijn prachtige metallic donkerblauwe kleur. Ook de pop is van 2011 en zit goed in de veren. Beiden zijn aangekocht met sexe-papieren bij een nette kweker.

Ik houd de BBB's binnen in een kooi van 160cm lang, 50cm diep en 80 cm hoog. Deze kooi is te scheiden in 2 gedeelten dmv een tralieschuif. Daar heb ik nu nog niet voor gekozen omdat de man nog niet echt jaagt. Maar ik houd het wel goed in de gaten.

Ze krijgen van mij op dit moment een Kardinalen mengeling, 1x per week stukje appel wortel of iets dergelijks, 2x per week onkruidzaden, eivoer en universeelvoer. Ik voer op dit moment nog geen levend voedsel. Dat ga ik vanaf januari 1 maal per maand doen (pinky's door het eivoer) en voer ik dan langzaam op tot 1 iedere dag eivoer/levend voer (nu ook wasmoten en meelwormen) in het broedseizoen.

Op dit moment zitten ze op 12,5 uur licht en dat zal ik de komende weken opvoeren naar 16 uur in het broedseizoen. De nestkasten hang ik per half april aan de kooi.

Ben benieuwd of ik volgens de houders van deze vogels op de goede weg ben of dat ik zaken over het hoofd heb gezien.
                          Hoi Hans,

Gefeliciteerd met de aankoop van de Braziliaanse Bisschoppen!. Echt een fantastische vogel om mee te kweken.

Omdat je het over de lichttijd hebt neem ik aan dat je de vogels binnen hebt zitten? Als je nu al 12,5 uur licht hebt en dat nu langzaam opvoert naar 16 uur met bijvoorbeeld een half uur per week, dan zijn de vogels midden/eind februari al volop in broedconditie, dan zou je al nesten moeten geven.

Bij mij hebben ze in de winter 10 uur licht en dat is nu opgevoerd naar 13 uur en ze gaan dit weekend de broedkooien in. Ik verwacht eind deze maand de eerste eieren. Dit is dan wel in de binnenkooien, de vogels die buiten zitten licht ik niet bij en die gaan rond april vanzelf aan de gang.

Wat voeding betreft zou ik alleen willen opmerken dat je eigenlijk nu al elke dag eivoer moet geven, ze moeten daar goed aan wennen. Eten ze het al goed dan hoeft het niet elke dag. Wat levend voer geven betreft lijkt het mij perfect.

Succes en mocht je vragen/problemen hebben, mail dan gerust: rvdhulst@live.nl

groet

rob van der hulst
                          Kweken met Amerikaanse zangvogels 2 is nu te koop! Ruim 350 prachtige foto’s van Amerikaanse vogels in broedkooien, volières en de natuur!

Opmerking

Dank je Rob!

Ze zitten inderdaad binnen en zitten sinds gisteren op 13 uur. Wil het wel rustig aan doen, want het popje is van juni vorig jaar en dus nog erg jong. Dus over 2 weken verhoog ik het aantal uren pas naar 13,5 en weer 2 weken later naar 14 uur etc. Wil eigenlijk pas vanaf april de nestkasten ophangen.

Het eivoer nemen ze prima op. Ze zijn er dol op. Het zijn sowieso geen moeilijke eters. Ze zitten zelfs aan mijn kunstplanten te knagen. Alleen willen ze niet baden in het badhuis. Heb om ze er aan te wennen zelfs meelwormen in het badhuis neergelegd. Ze zijn dol op meelwormen, maar de angst voor het badhuisje overheerst nog steeds. Daarom kropen er aan het einde van de dag nog gewoon meelwormen door het badhuisje. Dus zet ik af en toe een badschaal in de kooi, zodat ze in ieder geval in bad gaan.
                            Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Dat gaat helemaal goed komen met deze vogels Hans

Voor het badderen gebruik ik voor mijn twatwa's, die ook absoluut ook niet in badhuisjes willen badderen, de bekende eivoer bakjes.

Het lijkt klein voor zo'n grote vogel, maar ze duiken er meteen in.

De bakjes zijn ook makkelijk door het deurtje van de kooien te plaatsen.

Een badschaal moet je meestal via de mestlade in je kooi zien te krijgen.

Ik heb de eivoer schaaltjes dubbel en eens per week zet ik ze even in de bleek.

Ik heb gemerkt dat de twa's, picoletten en paapjes echt avond badderaars zijn.

Net voor het slapen gaan gaan ze massaal in bad.
                              Bijgevoegde Bestanden
                              Groeten Michael

Opmerking

Working...
                              X