Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goudbuikje met legnood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

windeieren

Voor een gewoon ei zal dat wel opgaan maar of dat voor een windwei ook opgaat? Ik denk dat de vogel niet voldoende kalkstof aanmaakt voor de eischaal.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

sja en grit genoeg, zowel in een bak aangeboden als in het schelpenzand.
      Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Opmerking

Grit alleen is soms niet voldoende. Grit en kiezel wordt voornamelijk gebruikt voor het malen van de zaden. Kalk moeten ze echt kunnen opnemen, sepia voldoet prima. Ik rasp het af en toe door het eivoer, gewoon twee stukken even langs elkaar schuren.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

goed idee

lijkt me een goed idee dat kalk raspen en door het eivoer doen. Hang er voor de zekerheid ook een kalkblokje bij in. Die kan je zo kopen. Meestal zijn vogels wel gek op sepia. Dus gewoon van alles wat er in. De ene vogel neemt beter op dan de andere vogel. Dus een paar trucjes toepassen kan helemaal geen kwaad.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Ik geef mijn vogels gewoon gekookte eierschalen voor de kalkbehoefte!
            Eierschalen wel altijd eerst koken of vaak gekookte eieren eten en de schaal aan de vogels voeren (apart in een bakje) vinden ze heerlijk. Ze zitten bij mij altijd al vol spanning te wachten als ik ze dit geef. Eenmaal in het bakje en het is een ware stormloop naar de schalen! Erg leuk om dit te observeren.

Opmerking

kalkbehoefte

Natuurbroed:
              gekookte eierschalen
              Ik neem aan dat je het vlies aan de binnenkant van de eierschalen er wel vanaf haalt voordat je het aan de vogels geeft? Dit vlies zou niet zo goed voor de vogels zijn. En het is er ook gemakkelijk vanaf te halen.

Nog een mooi linkje: http://www.edelzanger.nl/Voeding.htm
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

ik ben net terug van vakantie en zie tot mijn grote blijdschap dat het goudbuik popje weer vliegt!
                Hetzij met een vleugel die een beetje omhoog staat maar dat geeft niet echt. Waarschijnlijk is ze met de legnood uit het nest gesprongen en heeft ze iets beschadigd. Of in het ergste geval is ze iets te hardhandig gevangen oid.

Opmerking

legnood

Hopelijk heb je een fijne vakantie mogen genieten. Blij toe dat je goudbuikje het nog doet. Wat minder in dit laatste berichtje vind ik je afsluitzin voor dit verhaal. Die past in meer vrolijker berichten wat beter. Succes.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

sja da's helemaal waar maargoed ik sluit niks uit.......eerlijkheid duurt het langst he!

Opmerking

als geintje bedoeld.

eerlijkheid duurt het langst he!
                      Een waarheid als een koe. Of vogel zo je wil.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Een beetje late reactie maar toch.... Als vogels geen grit/kalk willen opnemen is er ook calcilux (van orlux). Dit is een poeder wat door het drinkwater vermengd moet worden Zo krijgen de vogels altijd voldoende calcium en mineralen binnen.

Opmerking

Working...
                        X