Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Golds

Ik heb 7 goulds in mijn volliere, een vader, vier jongen die groot zijn inmiddels, een losse man en een losse vrouw. Kweken wil ik niet meer ermee, want er zit geen broedkoppel meer tussen en jullie kennen het verhaal van de twee verstoten wezens. Nu leggen een paar vrouwtjes eieren op de grond die ik weg haal. Ze krijgen geen eivoer. Wat moet ik doen, er een paar weg doen en andere aanschaffen of kan ik dit zooitje gewoon lekker bij elkaar houden? Er word wel regelmatig gevochten maar ja je houd van je eigen vogels he en echt handelswaar is het niet. Wie kan mij adviseren wat verstandig is?

P.s ik heb ze puur voor de liefhebberij en niet om te kweken.

Ik heb mijn vogels ook puur voor de liefhebberij en ik kweek ook voor de liefhebberij.......
    Als je de eitjes raapt en weggooit zul je geen jongen krijgen, dat is dan opgelost.
    En wil je vechtpartijtjes uit de weg gaan dan kun het beste een gelijk aantal mannen en poppen bij elkaar zetten. Hoewel, beetje kibbelen hoort er ook bij.....
    En verder zou ik toch af en toe wat eivoer geven. Alleen op zaadjes lezen lijkt me ook niks.
    En wat was dat nu met dat verhaal van de verstoten wezens? Vertel eens....

gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

ben het eens met hans, beetje afwisseling in het voer is wel fijn. En door eieren rapen krijg je nooit jongen. En misschien wil je in de toekomst toch wel weer een keer een nestje?

En hans, dit is het verhaal van de verstoten weesjes: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=14736

Opmerking

Dank je wel..... Tja, je kunt alles lezen, toch...

gr
        Hans
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

ik weet niet hoe erg er gevochten of geruziet wordt?
          maar ik zou je 4 volwassen jongen ruilen tegen 2 poppen en 2 mannen.
          dan heb je 4 mannen en 3 poppen. (onverwant)
          krijg je toch een nestje (kan altijd, goulds zijn goed in verstoppen
          in veel groen )
          dan heb je, in ieder geval, normaal gezonde jongen.
          en... heel belngrijk; geen ruzie.
          poppen zoeken zelf een man.
          succes ermee. Peter.

Opmerking

Wat is jou definitie van een "broedkoppel"?

Vechtende goulds is een zeldzaamheid.
            Het komt zeker wel eens voor, maar meestal zonder ernstige gevolgen.
            Indien de ruimte het toe laat zou je de mannen kunnen vervangen door andere om zo voor het volgende seizoen verwantschap uit te sluiten.

mvg

Opmerking

oranje koppen en roodkoppen zijn wel feller als de zwartkoppen en blauwe en gele goulds
              en rond de kweek tijd kunnen ze best fel zijn tegen elkaar

Opmerking

Dank jullie voor deze info, eens kijken of ik er een paar op mp kan zetten om te ruilen. Ze krijgen wel ander voer erbij hoor maar dat is eivoer gemengt met zaden en gedroogte wormpjes niet echt enkeld eivoer.
                Misschien is het wel geen vechten maar het kan tussen de mannen wel flinke achtervolgingen zijn door de vollliere.

Opmerking

Working...
                X