Mededeling

Collapse
No announcement yet.

safraanvink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• safraanvink

zijn ze nog te vinden of zijn ze er niet meer heb er 1 gevonden op mp een pop maar zijn er nog meer van deze vogels hier bij ons te vinden of is dit de enige vogel die er nog is

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
    zijn ze nog te vinden of zijn ze er niet meer heb er 1 gevonden op mp een pop maar zijn er nog meer van deze vogels hier bij ons te vinden of is dit de enige vogel die er nog is
    Tuurlijk vind men deze vogels nog.
    Maar aangezien ze niet echt geliefd zijn omdat ze vrij agressief(de grote) zijn tegen over andere soorten.
    De kleintjes zijn meer rustiger dus die moet je vinden.

Zet eens een zoekertje he op mp
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
      Ik weet niet welke je zoekt,grote,pelzner of kleine ook wel argentijnse boskanarie genoemd maar de grote is wel zeker nog regelmatig te krijgen en ook de argentijnseboskanarie is redelijk te krijgen,de grote is zoals treursijs zegt vrij agressief en kan soms zelfs de partner het leven zuur maken(zowel de man als de pop)
      Latijnse namen sicalis flaveola en,sicalis pelzelni en sicalis valida.

Ik heb in het verleden de argentijnse boskanarie gehad en vond dit een fijne vogel en een collegakweker kweekte vroeger met een koppel of 5 grote saffranen en dat ging redelijk tot goed maar elk koppel zat apart in een buitenvoliere van ongeveer 2x2 zonder andere vogels en nog kwam het regelmatig tot ruzie tussen de partners en er ging toen maar ik praat over een jaar of 15 geleden een berg levend voer in de jongen dat wil je niet weten maar ik denk dat je nu wel andere mogelijkheden hebt,betere voeders etc.
      Ik heb evt. nog een artikel uit OV voor je,wel wat ouder maar met foto' van drie soorten en wat beschrijvingen enzo,kan ik je mailen mocht je interesse hebben
      Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

Hoi hoi,

Er staat ook een koppel op marktplaats is Breda, ze zijn er dus nog wel!

Succes met zoeken.

Gr Saab

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
          Ik weet niet welke je zoekt,grote,pelzner of kleine ook wel argentijnse boskanarie genoemd maar de grote is wel zeker nog regelmatig te krijgen en ook de argentijnseboskanarie is redelijk te krijgen,de grote is zoals treursijs zegt vrij agressief en kan soms zelfs de partner het leven zuur maken(zowel de man als de pop)
          Latijnse namen sicalis flaveola en,sicalis pelzelni en sicalis valida.

Ik heb in het verleden de argentijnse boskanarie gehad en vond dit een fijne vogel en een collegakweker kweekte vroeger met een koppel of 5 grote saffranen en dat ging redelijk tot goed maar elk koppel zat apart in een buitenvoliere van ongeveer 2x2 zonder andere vogels en nog kwam het regelmatig tot ruzie tussen de partners en er ging toen maar ik praat over een jaar of 15 geleden een berg levend voer in de jongen dat wil je niet weten maar ik denk dat je nu wel andere mogelijkheden hebt,betere voeders etc.
          Ik heb evt. nog een artikel uit OV voor je,wel wat ouder maar met foto' van drie soorten en wat beschrijvingen enzo,kan ik je mailen mocht je interesse hebben
          dat zou ik zeer op prijs stellen kan ik mij er in verdiepen welke mij het meenste aan spreekt en of het een vogel voor mij is

Opmerking

ik heb die grote gehad, maar dat was geen succes. in een gezelsschap voliere die niet al te ruim is, zou ik ze niet houden. ik had toen een gele kanarie, maar die werd vakkundig gesloopt. jammer want de vogel zelf sprak me wel aan.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

ik heb de mail binnen van kingfisher ga mij er eens goed in verdiepen en kijken of het een vogel voor mij is

Opmerking

De grote heb ik ook gehad en er ook 4 jongen uit gekweekt, daarna werd de pop te grazen genomen ondanks de flinke vlucht in een binnenruimte die ze ter beschikking hadden. Pracht vogels. De pop heb ik toen uitgevangen en zich weer op laten knappen in een broedkooi. Op een dag (net als anders) gaf ik vers voer, deed het schuifje van het voorfront omhoog om het voerbakje even te pakken, het ging zo snel dat ik het bijna niet af kon kijken. Zo langs mijn hand, bochtje om en door het open raam naar buiten. Tja ff vergeten de hor er voor te zetten. Nooit weer terug gezien die pop.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

na alles te hebben gelezen en uitgezocht op internet ben ik er achter dat dit geen vogels zijn voor mij hoe mooi ik ze ook vind jammer maar het is niet anders beter zo dan dat ik ze had gekocht en er later achter kom dat ze niet bij mij passen
                  bedankt voor alle invo en mail die ik heb gekregen

Opmerking

Dat heb je mooi gedaan jongen . Veel te vaak lees ik hier dat mensen eerst vogels aanschaffen en zich daarna pas in een soort gaan verdiepen; nou ja verdiepen is voor velen wel een groot woord.

Van jou had ik trouwens niet anders verdacht Andre!

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Working...
                    X