Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Diamantvinken

Hallo, ik heb vandaag 6 stuks diamantvinken gekocht gewoon omdat ik ze mooi vond. Kan iemand met ervaring vertellen hoe ik kan zien wat een man en een pop is en kan je met deze vogels in een broedkooi kweken?

alvast bedankt
    Pascal

Je kan met deze vogels wel in broedkooien kweken. Deze kooien moeten wel goed ruim zijn om vervetten van de vogels te voorkomen. Na de broed lekker uit laten vliegen in een grote vlucht.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Zou wel kunnen in een broedkooi, maar deze moet wel ruim zijn en zoals Henk3 al zei, zeker opletten dat ze niet vervetten. Ook moet je per koppel huisvesten, anders kunnen ze snel ruzie krijgen. Toch vind ik een voliere veel beter geschikt voor deze vogel, want ze houden van veel ruimte.

Opmerking

en het geslacht?
        Pascal

Opmerking

Hallo,

Het geslacht kun je alleen zien bij de mannen als ze baltsen.
          De donkere oogranden die de mannen zouden moeten hebben zoals sommige mensen zeggen zegt ook niet altijd wat.

Opmerking

ja geslacht is moeilijk te zien. Ik heb ze bij een kweker gehaald die op de onderkant blies, en zo het verschil kon zien, maar wat hij precies deed Maar hij bleek wel gelijk te hebben

Bij mij is de man ook forser dan de pop, maar het baltsen geeft echte zekerheid

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
              ja geslacht is moeilijk te zien. Ik heb ze bij een kweker gehaald die op de onderkant blies, en zo het verschil kon zien, maar wat hij precies deed Maar hij bleek wel gelijk te hebben

Bij mij is de man ook forser dan de pop, maar het baltsen geeft echte zekerheid
              we hebben het toch over diamant vinken hoezo blaast hij zijn geen kanarie's het verschil is alleen te zien met de bals en niet door te blazen zo als bij de kanarie's maar goeie verkoop truc als hij ze zo kan verkopen

Opmerking

Tja als ze legrijp zijn zie je dat zo ook

Mvg Frank

Opmerking

Bij broedrijpe diamantvinken is er een duidelijk verschil te zien aan de kleur van de snavel.
                  De mannen hebben een donkere purperrode snavel. Bij de poppen is de snavelkleur veel helderder lichtrood gekleurd.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                    we hebben het toch over diamant vinken hoezo blaast hij zijn geen kanarie's het verschil is alleen te zien met de bals en niet door te blazen zo als bij de kanarie's maar goeie verkoop truc als hij ze zo kan verkopen
                    ja vraag het niet aan mij het kan ook zijn dat hij keek of de vogels niet te vet waren, want dat kan je wel zien. Dat zal het wel geweest zijn, het is ook al weer een tijd geleden dat ik diamantvinken gekocht heb.

Opmerking

Working...
                    X