Mededeling
Collapse
No announcement yet.
tijgervinken
Collapse
X
-
Hoi Dorike.
Ach vrouwen. Velen kunnen niet met ze leven maar ook niet zonder.
Kan je mischien de grootte van de voliere en het nachthok geven en ook de type en soort beplanting beschrijven.
De goudbuikjes in het bijzonder doen het goed met pinkies. Op deze kant van de wereld verstrekken wij ze levend maar in NL zie ik dat ze veel in bevroren staat worden verstrekt. Zal niet zo lang meer duren of ze bevriezen bij zichzelf
Als het groene tijgervinken geweest waren had ik ze meteen gekocht!
Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
-
Hoi allemaal,
Ik zelf hou voor mezelf aan van zorg eerst dat er jongen komen bij de vogels
die je heb en bouw het dan eventueel hiermee uit.
Je afmetingen zijn belangrijk maar ik denk toch dat je eerst bij je goudbuikjes
jongen moet zien te krijgen of weten hoe het komt dat je geen jongen hiermee krijgt.
Verder als je goudbuikjes heb zou je wel tijgervinken moeten kunnen houden.
Pinkies is mijn ervaring dat de vogels snel te veel krijgen.
Dus hiermee moet je wel oppassen.
gr. BenGroeten, Ben
Opmerking
-
hoe lang heb je die goudbuiken en cubavinken al ? soms kan het wel een jaar duren voor dat ze ook maar denken aan een nestje. en bovenal moeten je vogels in goede conditie zijn. en dat kan ook wel eens het verschil maken, als de man niet in goede conditie is zal hij ook de eitjes minder goed bevruchten. eigenlijk moet je de vogels in de herfst en winter schraal houden, en als het warmer word, ineens een hele boel aan bieden qua voer, en veel badwater geven het hele jaar door. wel opletten in de winter, hoe je het geeft, maar ook daar raken vogels door in conditie.
enne, er zijn er hier zat hoor met goudbuiken, waar nog niets is uit gekomen. idem met de cubanen.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
ik heb een voliere met Afrikaanse prachtvinken.
o.a.: goudbuikjes, tijgervinken en ook cubavinken.
ik heb afgelopen zomer 1 jong van de cubavinken gehad.
en heb nu nog 4 jongen van de tijgervinken zitten.
de goudbuikjes hebben dit jaar niets gedaan.
(dit is voor mij de 1e keer met dit koppel)
dus:. volgend jaar misschien.
de combinatie moet dus kunnen.
succes daarmee.
Opmerking
-
Hallo Dorike,
Ik heb een binnenvoliere. Daar had ik ook goudbuikjes, tijgevinkjes, cubavinkje en een paar koppeltjes goulds in zitten.
Mijn ervaring is dat cubavinkjes en goudbuikjes niet goed samengaat als je wilt kweken. De cubavinkjes zijn dominant. Goudbuikjes laten zich snel verjagen door de cubavinkjes.
Tijgervinkjes en goudbuikjes was bij bij ook niet de juiste combinatie. Deze vogeltjes kunnen zich ook kruisen. Daardoor werd er onderling ook gejaagd wat de kweek ook niet ten goede kwam.
Ik heb nu de tijgervinkjes en cubavinkjes samen in een aparte vlucht zitten.
Vanaf de eerste week dat ze uit de voliere waren, zijn de goudbuikjes gaan broeden en kreeg ik jongen op stok.
De tijgervinkjes hebben bij mij verschillende keren jonge gehad, maar helaas nooit op stok. Wat daar de oorzaak van is geweest heb ik niet kunnen ontdekken. Ik heb ze nu 3 jaar, maar het gaat niet.
De cubavinkjes kweken als konijnen. Daar heb ik elk jaar 3 tot 4 nestjes van.
In de broedtijd krijgen ze bij mij levende buffelo wormpjes en veel fruitvliegjes.
Ik zou de tijgervinkjes gerust kopen, alleen verwacht er niet te veel van.
Wat belangrijk is om te weten, zijn het geen broer en zus.
De afmeting van jouw kooi is goed voor ongeveer 3 a 4 koppels als je wilt kweken.
Ik wens je veel succes.
Opmerking
-
Bedankt voor de info loodje, heb de goudbuiken en de cubavinken
samen in de voilere zitten. Dus moet ik er maar een koppel uithalen,
als ik wil kweken. De cubavinken willen ook niet echt kweken, zijn
wel brutaal, vind het dappere vogels omdat ze zo klein zijn, en toch niet
bang!
Zal er nog even over nadenken, wat ik ga doen.
Gr. Dorike.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking