Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mozambiquesijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mozambiquesijs

Hallo vogelvrienden,

heb onlangs een mozambiquesijs gekocht en de verkoper was er niet zeker van wat voor soort en ik denk na zoeken op internet een mozambique granti..de zang is ook heel anders..een kort melodieus deuntje..lijkt helemaal niet zoals ik de zang van mozambieken ken..iemand een idee?
    Bijgevoegde Bestanden

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

bedankt voor je reactie..heb het bij een handelaar vandaan..en niet geringd wat ik ook jammer vind..en ook niet of het man of pop is..hoor wel heel de dag dezelfde riedeltje..voor de rest een zeer kwiek vogeltje..

Opmerking

Man of Pop?

Als dit soort dezelfde kenmerken heeft dan de gewone mozambieksijs is het een man.
        Jo

Opmerking

ja dat is ook een vraag..heeft deze ondersoort ook de kenmerk van dat de popjes een halsketting hebben? dat heeft deze vogel niet..en als dat wel zo zou zijn hoe kom ik erachter dat het een man of pop is? want weet niet of de pop van deze soort ook zingt..zoals ik al zei deze vogel zingt een heel kort riedeltje..zeer melodieus..maar ook niet meer en ook niet zoals een normale mozambiquesijs..heeft wel de roep maar de zang is ja; hoe moet ik het omschrijven? tijgervink achtig..

Opmerking

Hallo,

Vinkie;
            Als dit soort dezelfde kenmerken heeft dan de gewone mozambieksijs is het een man.

Opmerking

Klopt Serinus dat bedoelde ik. Maar ik keek ook naar de kleur van de vogel. Die kwam op mij wel vrij pittig over. Maar misschien vergelijk ik ze teveel met de kleine mozambiek.
              Jo

Opmerking

granti of niet???

hallo ik denk dat het geen granti is maar een iets kleinere soort of je moet hem eens fotograveren met een normale mozambiquesijs ernaast.
                heb zelf dit jaar de granti gehad en die is wat langgerekter dan een gewone en de pop is groener en geen ketting.
                heb nu 3 paar zitten die duidelijk forser zijn dan een gewone en zowel de man als de pop heeft een gele rand langs de staart en de poppen hebben een halsketting ook zijn de mannen groener op het rugdek en dieper geel.
                ik was naar de granti op zoek en heb vogels geruild tegen degene die ik nu heb en kwam er later achter dat het een andere soort is wat ik denk.
                vorige week heb ik nog een paar geruild waarvan ik dacht dat het gewone sijzen waren en ook die man was duidelijk groter en had ook een geel randje aan de staart en de pop was kakelbont met citroengeel wit en donkergroen en dat was wel een gewone.
                mvg wim

Opmerking

Hallo,

Tsja, er zijn nogal wat ondersoorten......
                  Leila;
                  heb nu 3 paar zitten die duidelijk forser zijn dan een gewone en zowel de man als de pop heeft een gele rand langs de staart.
                  Dan zou ik eerder denken aan Serinus mozambicus somaliyae
                  en de poppen hebben een halsketting

Opmerking

mozambiquesijs

hoi,

Je zou bij mij langs komen met de mozambiquesijs (granti) maar heb niks meer van je mogen vernemen.
                    Heb je nog geprobeerd te bellen maar werd niet opgenomen.

Mvg
                    Erik koopman
                    Beverwijk

Opmerking

Working...
                    X