Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gouldamadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gouldamadine

hoi,,

ik heb sinds gister een nieuw koppel gouldamadine`s en heb daar een vraag over.
    De pop zit vaak en langdurig achter elkaar met zijn vleugels te fladderen cq bewegen maar blijft dan wel op zijn plaats zitten (de man heb ik het nu 1 keer zien doen)
    Verder eten ze en drinken ze wel.

Wat zou het kunnen zijn?

Bj kanaries wordt wel eens gezegd dat het een teken is van het in conditie zijn van de vogel,of dit een fabel is daar wil ik even van af zijn.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Met de vleugels slaan

Nagenoeg alle soorten vogels hebben dat bij mij gedaan en allen waren toen in prima conditie en broedrijp. De vogel heeft dan ook de veren strak en oogt heel kwiek.
      Jo

Opmerking

Heeft waarschijnlijk te maken met de verhuizing en de andere omgeving. Goulds zijn hiervoor gevoelig.
        Groeten,

Henry
        zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

Opmerking

de vogels zitten super in de veren en heb er zo qua gezondheid niets op aan te merken. De pop is bijna in broedconditie aan de snavel te zien.

Denk zelf ook een vorm van stress oid

Opmerking

hang er eens een trosje trosgier in de voliere beetje afledinig iets te doen hebben
            dit wil vaak ook helpen

Opmerking

Ik heb zelf ook een 2tal goulds zitten die dit doen.
              1 gould welke altijd in een kleine broedkooi heeft gezeten en vervolgens moeite heeft om overal heen te vielgen (oog/landing coordinatie niet goed)

Ik heb het idee dat deze vogels (althans bij mij) willen vliegen maar niet durven.. ze verzamelen wat moed en gaan vervolgens

Opmerking

Working...
              X