Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gevraagd:advies en tips voor voer en water

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gevraagd:advies en tips voor voer en water

Ik heb een nieuwe binnenvoliere gebouwd 2 ruimte's van 2 x 0.8 x 2,5 mt lxbxh
    Mijn vogels, bichenows; binzen; goudbuikjes; zwartkopzijsen en roodkopamedine's zitten nu nog per koppel in broedkooien. Hier is het vinden van voedsel en water geen probleem.
    In de kooien zit het voer bij een aantal in voersilo's of voerbakje,waterfonteintjes in het front v.d. kooi.
    Hoe gaat het in z'n werk als ik de volgels in de voliere plaats.
    Waar kan ik het beste het voer en het water in doen en moet ik speciale handelingen verrichten om de omschakeling in juiste banen te leiden.

Je zou dezelfde bakjes kunnen gebruiken. In ieder geval zou ik in beginsel het voer op de bodem uitstrooien. Dat weten ze altijd te vinden en kunnen ze geleidelijk aan het voer op de nieuwe plaats vinden.
    Water ook: bakje op de bodem en fonteintje aan het gaas.

Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Ik vind persoonlijk deze soort voeder en watersilo's het handigst. Je kunt ze ophangen waardoor er minder kans is dat er uitwepselen of zaadpelletjes in terecht komen. Volgens mij maakt het niet zo veel uit, wat je zelf het handigst vindt. In het begin zou ik wel op de bodem een plat schaaltje voor water en zaad voorzien, tot je zeker bent dat ze de silo's gevonden hebben. En dagelijks een aarden schaaltje met vers water op de bodem om een bad te nemen, dit kun je na het baden best wegnemen zodat de vogels er niet gaan van drinken als het vervuild geraakt is.
      mvg
      Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door arickx
        Ik vind persoonlijk deze soort voeder en watersilo's het handigst. Je kunt ze ophangen waardoor er minder kans is dat er uitwepselen of zaadpelletjes in terecht komen. Volgens mij maakt het niet zo veel uit, wat je zelf het handigst vindt. In het begin zou ik wel op de bodem een plat schaaltje voor water en zaad voorzien, tot je zeker bent dat ze de silo's gevonden hebben. En dagelijks een aarden schaaltje met vers water op de bodem om een bad te nemen, dit kun je na het baden best wegnemen zodat de vogels er niet gaan van drinken als het vervuild geraakt is.
        mvg
        deze watersilo gebruik ik ook in de vliegruimtes eenige nadeel dat ik er aan vind is het kuisen van de silo zelf dat doe ik met zo een borstel waar ze papflesjes mee proper maaken
        groeten bruno

Opmerking

Mijn vader gebruikt die waterflessen ook. Hij maakt ze altijd schoon door er wat zand of zout met water in te doen en dan heel goed schudden.. dan schuurt de aanslag er van af. Daarna goed naspoelen en ze zijn weer als nieuw! Werkt ook goed bij van die knaagdier-drinkflesjes waar je met borsteltjes moeilijk in komt.

Opmerking

ik gebruik deze ook voor het water in te doen.
            Idd schoon maken is makkelijk met zout of zand of b.v. koffiedras.
            Verder gaan ze bij mij gewoon de afwas in.
            groetjes
            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Bedankt

Bedankt allen voor de tips.
              Inmiddels is de "overgang" vlekkeloos verlopen. De vogels zijn naar mijn idee zeer ingenomen met de ruimte t.o.v. de broedkooien.

Opmerking

Dat is mooi. Succes verder
                groetjes
                Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Working...
                X