Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe goulds te stoppen van broeden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hoe goulds te stoppen van broeden?

Goedemorgen,

Ik heb (of beter gezegd had) 2 koppels goulds. Deze leggen het hele seizoen al eieren, maar zodra de jongen uitkomen worden ze uit het nest gegooid. Ik snap daar niks van. Ik bied divers voer aan, ze hebben alle ruimte ( in totaal 6 vogels in een buitenvoliere van 3m x 1m x 2m en een apart binnenhok), maar toch gaat het elke keer mis.

Afgelopen week vond ik een popje dood op de grond. Ik ben bang dat al het broeden toch teveel is geworden. Het andere koppel heeft nu ook weer een nestje met 4 jonge vogeltjes maar ik vrees alweer het ergste.

Hoe kan ik het beste de goulds laten stoppen met broeden zodat ze niet verzwakt de winter in gaan? Gewoon de nestkastjes weghalen, is dat het makkelijkst? Of zijn er nog meer tips? Heeft iemand een idee waarom ze die jonge vogeltjes elke keer uit het nest gooien?

Groet
    Erwin
    Erwin

De jongen worden toevallig niet uit het nest geworpen van het moment dat jij ze ringt? Mocht dit zo zijn is dit een normale reactie van de ouders. Ze zien de ring als een stukje poep of vuil en dat moet het nest uit. Best een stukje pleister over de ring doen dit heeft de zelfde kleur als de huid.

als je wil dat ze stoppen met kweken, man en pop scheiden van elkaar.
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Ja doe ik hier ook, man en pop scheiden.
      groetjes
      Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Nee ik ring de jongen niet, dus daaraan zal het niet liggen.

Man en pop scheiden kan maar doe ik liever niet. Daar is mijn voliere niet naar ingericht. Zetten jullie ze dan in aparte kooien voor de winter? Ik wil ze het liefst gewoon in de voliere houden.
        Erwin

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door EvH
          Nee ik ring de jongen niet, dus daaraan zal het niet liggen.

Man en pop scheiden kan maar doe ik liever niet. Daar is mijn voliere niet naar ingericht. Zetten jullie ze dan in aparte kooien voor de winter? Ik wil ze het liefst gewoon in de voliere houden.
          Hmm als jij wil dat ze de kweek stopt, kan je de nestkasten wegnemen, maar als ze willen kweken, durven ze zelf zand op de grond bij elkaar duwen en daar eieren in leggen of in voederbakjes of waar het maar kan.

Haal de vogels een tijdje uit elkaar en plaats ze dan terug samen normaal zullen ze dan niet kweken in de winter.
          http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Dat kan ik wel doen ja, haal ik ze tijdelijk uit elkaar. Ik heb nog wel een klein kooitje waar ik ze niet de hele winter in wil laten, maar eventjes om "tot rust" te komen kan geen kwaad.

Bedankt.
            Erwin

Opmerking

Working...
            X