Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dominicaanwida's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• dominicaanwida's

hallo allemaal, heeft iemand hier ervaring met dominicaanwida's? ik zag er zitten bij een vogelhandelaar in de buurt. hoe ga je te werk om daarmee te kweken? naar het schijnt leggen ze hun eieren in de nesten van bepaalde soorten astrilden, zoals st helenafazantjes, oranjekaakjes en napoleonnetjes. zet je ze dan gewoon samen met enkele koppels van deze soorten en daarna afwachten wat gebeurt of is er meer wat je kan doen?

Opmerking

Ik heb me ook in deze vogel geinformeerd en kwam soorgelijke verhalen zoals Maarten
      hierboven aangeeft tegen. Het is een hele mooie leuke vogel. Wel zul
      je een grotere gezelschapsvoliere moeten hebben, en dan sint helena's erbij in moeten plaatsen.
      Of andere geschikte astrilde.
      Volgens mij worden er stuk of 4a5 soorten bestempeld die hiervoor geschikt zouden zijn.
      gr. Ben
      Groeten, Ben

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door arickx
        hallo allemaal, heeft iemand hier ervaring met dominicaanwida's? ik zag er zitten bij een vogelhandelaar in de buurt. hoe ga je te werk om daarmee te kweken? naar het schijnt leggen ze hun eieren in de nesten van bepaalde soorten astrilden, zoals st helenafazantjes, oranjekaakjes en napoleonnetjes. zet je ze dan gewoon samen met enkele koppels van deze soorten en daarna afwachten wat gebeurt of is er meer wat je kan doen?
        Hahaha !
        Ja ,Dominicaner en Paradijswida's zijn prachtige vogels.
        Ook toen je vroeger allerlei tropen voor een habbekrats kon kopen
        werden die toch niet zo dikwijls in de dierenwinkels aangeboden.
        Ze waren wat aan de dure kant en daarbij komt nog,dat de staarten van deze vogels gauw beschadigd zijn.
        Ach gewoon wat st.helenafazantjes e.d. er bij is prima.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

het zijn toch echt wel prachtige vogels, ik denk dat ik me er toch maar een paar zal aanschaffen en ze met enkele napoleonnetjes zal huisvesten. gewoon hun gang laten gaan en zien wat er van komt. liever de uitdaging aangaan dan te moeten leuren met vogeltjes waar je twee euro voor krijgt. wat ik trouwens nog altijd schandalig vind. dank voor de reacties

Opmerking

Vergis je niet met wida's zijn inderdaad prachtige vogels en kunnen best wel oud worden.

De man dominicaan kan best fel zijn en kweken is niet zo makkelijk,ze parasiteren inderdaad maar het moet wel zo zijn dat zowel de pleegouders als de wida's in broedstemming moeten zijn.

Verder zou ik proberen om een pop extra aan te schaffen of als je beurs het toelaat 2,voor zover ik weet zijn dominicaners polygaam.

Ook kan de lange staart onrust in de voliere veroorzaken dus misschien zoals Antoni zegt bijvb een koppel helena's erbij en verder niets.

Zorg ook dat je een man in bruidskleed koopt en je geen twee mannen of poppen in je maag gesplitst krijgt
            Man heeft buiten de broedtijd een rode snavel en de pop grijsachtig zwart verder lijken erg ze op elkaar.
            Succes
            Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door arickx
              het zijn toch echt wel prachtige vogels, ik denk dat ik me er toch maar een paar zal aanschaffen en ze met enkele napoleonnetjes zal huisvesten. gewoon hun gang laten gaan en zien wat er van komt. liever de uitdaging aangaan dan te moeten leuren met vogeltjes waar je twee euro voor krijgt. wat ik trouwens nog altijd schandalig vind. dank voor de reacties
              Mag ik zo nieuwsgierig zijn te vragen waar je de dag van vandaag nog aan napoleonnetjes geraakt? Deze kom ik ook niet meer zo frequent tegen?

Zouden sint helena's geen betere gastheren zijn voor de de dominicaner wida?

Opmerking

Working...
              X