Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is dit een verstandige keus?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• is dit een verstandige keus?

hoi allemaal,
    een half jaar geleden de vogelhobby weer opgepikt en ben begonnen met parkietjes zebravinken en japanse meeuwen en kanaries
    maarja dit begint een beetje standaard te worden dus heb ik lang zitten denken wat voor vogels ik wil aanschaffen,
    ik heb in mijn hoofd of 6 koppels cubavinkjes of 6 koppels goulds wat raden jullie mij aan?
    heb nog geen haast ermee want heb nog 42 eieren liggen die vanaf volgende week gaan uitkomen dus ga pas nieuwe vogels aanschaffen als alles weg is en ik de hokken anders heb ingedeeld
    Groetjes van marco

Wil je ze alle zes in 1 voliere houden? Dan zou ik voor de goulds gaan. Kleine cuba's zijn nogal felle vogels. Doe je er meer dan 1 koppel bij elkaar wordt het vechten denk ik.

Goulds zijn uitermate geschikt om in een kleine groep bij elkaar te houden. Je kan bij goulds allemaal verschillende kleuren doen, leuk voor de variatie.

Gr.

Opmerking

Ik kweek zelf in kweekhokken wel grote dus ze hebben alle ruimte en worden per koppel gehuistvest
      Groetjes van marco

Opmerking

Dan kunnen beide.
        Je kan ook kiezen voor 3 koppels goulds en 3 koppels kleine cuba's.

Beide leuke vogelsoorten die goed kweken, mits je de juiste voorwaardes stelt.

Gr.

Opmerking

Ik zou gaan voor de goulds is een uitermate geschikte broedvogel in groepen

Mvg Peter

Opmerking

Ik weet niet hoe groot je kweekkooien zijn, maar een cubavinkje heeft graag ruimte. Dit is een zeer beweegelijk vogeltje, je zal het geen plezier doen in een kleine kooi.
            groetjes
            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door petergr
              Ik zou gaan voor de goulds is een uitermate geschikte broedvogel in groepen

Mvg Peter
              Misschien even goed lezen, ze gaan dus per koppel dus dat is geen argument. Maar cubavinkjes zijn inderdaad erg beweeglijke vogeltjes, dus minder geschikt voor broedkooien, maar het zou wel kunnen.

Opmerking

De vogels krijgen een kweek kooie van 100x50x50. Dus een redelijke grote kooi tog
                Ik denk dak 3 om 3 ga doen
                Groetjes van marco

Opmerking

Working...
                X