Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spitsstaartamadines samenzetten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• spitsstaartamadines samenzetten

beste

in mijn voliere zitten nu een koppel met 2 jonge spitsstaartamadines . De ouders hebben nu weer onverwacht een nest met 5 eitjes , deze ga ik wegnemen + de overige nestkasten en kan ik dan de jonge van begin van het jaar + nieuw gekochte vogels erbij zetten in de voliere?

of moet ik nog wachten

mvg

Reaktie

Oorspronkelijk geplaatst door mitho
    ???????????????
    Waarom die eitjes wegnemen?

De jongen kunnen dan wel bij de spitstaartjes in.

Of die andere vogels er ook bij kunnen, ligt aan het soort wat je er bij wil gaan doen. Daar zeg je mijnsinziens n.l. niks over.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

ik wil er de jonge spitsstaarten vant begin van het jaar bij zetten + nieuw aangekochte spitsstaarten bij zetten.

enkel voor deze winter deze zomer gaan ze per koppel in kweekkooien + 1 koppel in de voliere

Opmerking

Volgens mij geen probleem, hou het gewoon even in de gaten. Dat moet je altijd wel even doen bij samenplaatsing.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

wat moet ik dan doen eitjes + alle nestkastjes wegnemen of laten liggen?
          want spitsstaarten kunnen normaal per koppel en als ik dan er 10 spitsstaarten bij zet als nog aant broeden zijn. gaat dit gaan?

Opmerking

Als je de eieren laat liggen, zou ik wachten met het bijplaatsen. Ik ging er vanuit dat je die toch weg wilde halen.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Ik weet niet hoe groot je voliere is, maar 10 spitsstaarten er nog eens bij lijkt me een beetje veel van het goede. Ik heb 2 koppels in de voliere gehad. Het ene koppel sliep binnen en het andere buiten. Dit gaf geen probleem. In het begin zat er nog een jong (man) bij, maar die ging met zijn vader vechten.
              Momenteel zitten de koppels weer in de broedkooien. Ik ga weer beginnen met de kweek.

mvg,

Wietze

Opmerking

ik kweek tijdens de zomer en nu gaat alles rusten gaat het dan?

Opmerking

Working...
                X