Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Molukken bronzemannen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Molukken bronzemannen

Ik heb vorig jaar een koppel Molukken bronzemannen gekocht. En heb daar dit jaar 9 jongen van gekweekt.

Ik heb nu nog een tweede koppeltje gekocht.
    Hoe kan ik ze nu het best tegen elkaar zetten?
    De 9 jongen verkopen en het ouder koppeltje houden en het nieuw jong koppeltje?

Alle informatie is welkom

Groetjes Joost,

Het lijkt mij het beste om nu alle jongen te verkopen en volgend jaar met je oude en nieuwe koppel te gaan kweken en de jongen van beide koppels het jaar daarop onverwant aan elkaar koppelen.

Maar dan ben je weer en jaar verder, ik weet niet of je geduld genoeg hebt

En het is maar een idee.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Bedankt voor je reactie. Dat leek mij ook de beste optie, maar is het niet zonde als je bijvoorbeeld een mooie hebt gekweekt te moeten verkopen.

En waarom verlies ik dan eigelijk een jaar?

Als iemand nog een optie heeft laat het maar weten

Groetjes Joost

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door joostvangestel1
        Bedankt voor je reactie. Dat leek mij ook de beste optie, maar is het niet zonde als je bijvoorbeeld een mooie hebt gekweekt te moeten verkopen.

En waarom verlies ik dan eigelijk een jaar?

Als iemand nog een optie heeft laat het maar weten

Groetjes Joost
        Logisch toch,de jongen die je dan uit beide koppels zou kunnen kweken kun je pas het jaar daarop inzetten voor de kweek.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

Je kunt ook de mooiste zoon aan de moeder koppelen en de mooiste dochter bij de vader zetten.
          Dit noemt men lijnenteelt.Kunt dan de aangekochte vogels gebruiken om onverwante koppels van je jongen te maken en verkopen als je wil.

mvg eddie

Opmerking

Als ik de dochter tegen de vader zet, en de zoon tegen de moeder zet. Hoe moet ik dan verder kweken als ik daar jongen van heb?

Groetjes Joost

Opmerking

Als ik de dochter tegen de vader zet, en de zoon tegen de moeder zet. Hoe moet ik dan verder kweken als ik daar jongen van heb?

Groetjes Joost
              Vanuit moeders nest dochter met de vader van de moeder en omgedraait de zoon vanuit vaders nest met de dochters uit de tweede generatie. Het verstaat zich wel om steeds de beste uit te kiezen. Maar ook om te kijken naar andere kweekvogels voor vers bloed. Mocht ik niet goed zitten dan horen wij het wel.
              Jo

Opmerking

Groetjes Joost
                Mvg,
                Kingfisher.

Opmerking

Ik ben dat helemaal met je eens. Kanarie kwekers doen dat wel en dat vraagt ook nogal wat aan kennis. Het is wel te doen maar in principe zou je nu al op zoek moeten gaan voor een ander kweekkoppel.
                  Jo

Opmerking

Je hebt een goed ouder koppel waar je zeker van weet dat ze jonge groot brengen. Dit koppel zou ik zeker houden.
                    Het jonge koppel is een gok, maar dat is het ook als je de jonge van het ouderkoppel door gaat houden.
                    Voor mij zou de keuze niet moeilijk zijn. Het oude en het jonge koppel houden.
                    De jonge verkopen.
                    Daarna verder zien.
                    groetjes
                    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Opmerking

Ik zou voorlopig alles aanhouden...... Even afwachten wat er uitrolt en dan gaan selecteren op formaat, kleur etc. Houdt vooral de buiktekening in de gaten; deze is vaak te vaag of het tegengestelde, te zwaar.
                        Misschien moet je dan wel vogels aankopen of ruilen om tot een goed resultaat te komen. Pas als een stammetje hebt met de juiste eigenschappen kun je wat gaan verkopen.

gr
                        Hans.
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Bedankt voor jullie hulp.

Ik hou de bronzemannen nog voor de tentoonstellingen en wacht daarvan de resultaten af.

Groetjes Joost

Opmerking

als je de pop van het nieuwe koppel met een jonge man samenzet, en de man met een jonge pop heb je al meteen drie onverwante kweekkoppels

Opmerking

Working...
                            X