Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rui picolet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Absurd

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
    Ben bang dat ik je het antwoord schuldig moet blijven,jij weet net zo goed als ik dat in vroegere tijden men alleen de mannen uit het wild ving en ze in slag probeerde te drukken en er zo goed als niet gekweekt werd met deze vogels.

Ik heb nog ergens een artikeltje uit Onze Vogels uit de jaren 80 waar melding gemaakt werd van broedpogingen met zowel de twa als de pico maar verder daarna niets voorzover ik weet,op de artikelen na van de heer Nicolaas uit Den Haag maar dat ging meer over de zangcultuur en de soorten.
    Ik ken ook een kweker uit ZH die redelijk goed kweekte met twatwa's en div. rotisoorten en dacht dat hij ook met de picolet gekweekt had maar 100% zeker ben ik daar niet over en hoe er gekweekt wordt door onze medelanders daar komt over het algemeen weinig van naar buiten,ik ben er in ieder geval nog niet achtergekomen.

Had men poppen dan was het alleen om de mannen prik te laten nemen,pas de laatste jaren nu ze lastiger te krijgen zijn wordt men wakker.
    In het begin wilde men ook geen broedvogels( al dan niet geringde eigenkweek)omdat deze niet zo goed zouden zingen als de wildvang wat natuurlijk mijnsinziens b....... is.

Wat jammer is dat de prijzen de pan uitrezen,2500 euro voor een goede zanger is niets om van op te kijken.
    Maar voor de gewone kweker die niet om de zang geeft of geen wedstrijden wilt doen zijn deze vogels niet betaalbaar meer omdat als je een advertentie zet of daarop reageert je met absurde prijzen om je oren wordt geslingerd omdat de vogel een bepaalde slag zingt.
    Nu is de picolet nog enigszins te betalen maar een twa wordt al lastiger,ook de rotisoorten zijn ook niet leuk meer om aan te schaffen.

Maar ik dwaal af,nu men dan eindelijk begint met het proberen kweken van deze vogels en je vraag was ;"slechte nesten. Is dat iets wat bij de soort(familie) hoort zoals bijv. duiven hier, of is het door kweek(kunstmatig opkweken, eenzijdige selectie voor zang) de oorzaak?"

Ik heb echt geen idee,ik zit wel eens op buitenlandse sites te kijken van mensen die ook broeden met deze vogels,zie je inderdaad slecht gebouwde nesten of zelfs kale mandjes dan zou je daar inderdaad vraagtekens bij kunnen zetten.

Misschien dat populier wat meer weet of,ik zag een nieuw forum lid Chef dat hij wat meer hierover weet?

Om terug te komen op de extreme prijzen van surinaamse zangvogels, hier in Suriname is het ook zo overdreven wat betreft de aanschafprijs van 'normale' zangvogels om maar niet praten over een flinke fluiter....

Opmerking

Leuk is dat als zo'n diertje Tigri wordt. Mijn twatwa werd ook Tigri en ik was zo blij als een klein kind dat ik niet opgelicht was en een pop van 800 euro had gekocht Jaar erna was hij door en door zwart.

Mooie vogels maar vooral karakterdieren vond ik het. De zang vind ik zelf iets hard en soms te eentonig. Zeker die in de slag gedraaide vogels vind ik persoonlijk niet zo mooi fluiten. Doe mij maar die bushslag met lekker veel afwisseling.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
        Leuk is dat als zo'n diertje Tigri wordt. Mijn twatwa werd ook Tigri en ik was zo blij als een klein kind dat ik niet opgelicht was en een pop van 800 euro had gekocht Jaar erna was hij door en door zwart.

Mooie vogels maar vooral karakterdieren vond ik het. De zang vind ik zelf iets hard en soms te eentonig. Zeker die in de slag gedraaide vogels vind ik persoonlijk niet zo mooi fluiten. Doe mij maar die bushslag met lekker veel afwisseling.
        Beauty is always in the eye of the beholder.......

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Mike the ripper
          Beauty is always in the eye of the beholder.......
          Klopt. Ik hou van afwisseling en de in slag gedraaide vogels zingen zo vaak en snel mogelijk dezelfde deuntjes. Dat vind ik dus niet zo geslaagd.
          Ik heb nu mozambiquesijzen. Ook die vind ik soms mooi soms lelijk zingen. Maar het is in elk geval afwisselend. Ooit komt hier weer een twatwa-koppel....

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
            Ooit komt hier weer een twatwa-koppel....
            Mooi om te horen, je mannnetje is nu alfaman en is bobo af, hij jaagt al lekker achter de poppen en ik denk dat ik nu wel eens nakomenlingen van hem ga krijgen.

Tegen die tijd kan je verder gaan met die jongen. http://www.youtube.com/watch?v=IiiqG0b5CXk
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Youtube

Oorspronkelijk geplaatst door populier
              Mooi om te horen, je mannnetje is nu alfaman en is bobo af, hij jaagt al lekker achter de poppen en ik denk dat ik nu wel eens nakomenlingen van hem ga krijgen.

Tegen die tijd kan je verder gaan met die jongen. http://www.youtube.com/watch?v=IiiqG0b5CXk

Mooi clip hoor .......nice

Opmerking

Fran tangi ... tan bun
                Groeten Michael

Opmerking

Wat zijn dit toch aparte vogels, lekker tam te maken ook.
                  Dat is genieten denk ik zo, mooi hoor Michael.
                  groetjes
                  Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier

Wat ziet hij er prachtig en kalm uit! Ik ben ontzettend blij dat hij bij jou zit en niet ergens in een kooitje om de fluit. Ik denk dat deze vogels gewoon lang nodig hebben om een echt ego te ontwikkelen. Bij mij was hij een schijterd eerste klas zoals je weet. Ik merk dat ook aan mijn tamme mozambiquesijs. Nu na een paar jaar is hij pas echt superdominant. Hij valt alles en iedereen aan en fluit als een dolle. Zo heb ik hem nog nooit gezien en hij is nu 4 of 5 jaar. Net als twatwa's worden mozambiquesijzen erg oud. Dus ik denk ook erg laat echt volwassen.

Zou mooi zijn als deze man wil kweken omdat hij voor jou vreemd bloed is. Je kan hem dus op elke pop zetten toch?

Heeft de pop die bij deze man hoorde nog meer nesten gehad?

Ik wil in de toekomst zeker een keer vogels van je kopen om deze soort weer op te pakken. Dan komt er ook een voliere voor want dit is echt mooi om te zien. Zo hoort het en de dieren komen niks te kort. Super!

Opmerking

Hoi Marx,

Ja het is echt een super beest, hij is mooi, nieuwsgierig, tam,zingt aardig, en lekker spang nu.

Hij heeft zijn zinnen gezet op jouw pop

Ik ben bang dat mijn drukker beginnend jicht krijgt en is niet meer zo piep op dit moment, dus het zal leuk zijn als jouw koppel dit jaar iets deed.

Ze gaan eerdaags naar binnen en dan plaats ik ze naast elkaar met de schuif.

Jammer is dan dat de eventuele jongen die ik dan krijg niet onverwant zijn als ik ze later weer koppel aan mijn jongen van 2012 en 2013.

Maar ja eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren

Jou pop heeft beide nestjes in December/Januari gehad dus ik denk dat het dit jaar niet anders is.
                      Groeten Michael

Opmerking

Ben heel benieuwd! Hoop dat het dit jaar weer lukt.

Wat is dat toch voor gedoe met die jicht... Jicht is ook heel pijnlijk dus het is enorm sneu dat die dieren dat steeds lijken te krijgen. Misschien de vogels die van mij waren niet omdat zij al heel jong (waren echt heel jong met gele bekranden nog zoals je weet) ruim gezeten hebben, goed voer kregen, en zon, want ik kan me voorstellen dat het daar ook iets mee te maken heeft. Ik zette ze heel veel en vaak in de zon om lekker vitaminen aan te maken

Als ik in de buurt ben laat ik het je weten, zou het erg leuk vinden om weer eens te komen kijken.

Opmerking

Hoe zijn de jonge vogels eigenlijk? Ook zo schichtig/druk? Want bij mij was dit koppel echt heeeel erg schichtig en bij jou eet hij uit de hand... Of ze echt bang waren durf ik niet te zeggen, vooral heel druk en vliegerig.

Opmerking

De drukker met waarschijnlijk jicht was weer een vogel zonder voorgeschiedenis.

En ook waarschijnlijk al op leeftijd met een niet al te gezonde jeugd.

Deze vogels(ongeringd) koop ik ook nooit meer, net als jij gewoon jonge geringde vogels en dan maar geduld tonen.

De jongen zijn allemaal zo mak, het gekke is dat ze in de buitenvoliere zo tam worden, want als ze straks de broedkooien weer in gaan zijn ze worden ze schichtig.

Had verwacht nu met het toch wat slechter worden van het weer en kou, dat ze zouden gaan zitten suffen, maar ze zijn zo actief als wat.
                            Groeten Michael

Opmerking

Geduld is een schone zaak haha! Ik merk dat een jong gekocht dier wat je zelf tot volwassenheid verzorgd het vaak beter doet. Een vogel die al tiks heeft en de hele dag salto's draait of volgevreten op 1 stok moet fluiten is denk ik al deels verpest. Ik merk het nu aan de mozambiquesijzen. Die hebben echt te lang te klein gezeten. Het gaat iets beter maar ze blijven draaien met de nekjes en zeer stressig. Dat waren ze bij mij dus totaal niet voor ik ze verkocht. Jammer. Ze slepen wel een beetje met katoen dus heeeeel misschien een beetje hoop op gele mozambiquesijsjes....

Opmerking

Working...
                              X