Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Samen met mijn maat heb ik 3 koppels, alle vogels uit 2009, en alles onverwant. Wel diverse nesten met steeds 4 eieren maar niets bevrucht? Vorig jaar van mijn 1e koppel wel 3 jongen, alleen werden die na het ringen uit het nest gegooid. Ik hoorde van een andere kweker een vergelijkbaar resultaat. Stiekem is dit toch een moeilijke vogel om te houden en te kweken.
Mogelijk heeft het weer er mee te maken, te warm voorjaar en een natte zomer!
Succes verder, misschien krijg je nog wel een nest.
Misschien doordat deze vogels samen met de zwarte sijzen van oorsprong van grote hoogtes komen, de kweek omstanding heden in Nederland toch (nog) niet optimaal zijn.
Samen met mijn maat heb ik 3 koppels, alle vogels uit 2009, en alles onverwant. Wel diverse nesten met steeds 4 eieren maar niets bevrucht? Vorig jaar van mijn 1e koppel wel 3 jongen, alleen werden die na het ringen uit het nest gegooid. Ik hoorde van een andere kweker een vergelijkbaar resultaat. Stiekem is dit toch een moeilijke vogel om te houden en te kweken.
Mogelijk heeft het weer er mee te maken, te warm voorjaar en een natte zomer!
Succes verder, misschien krijg je nog wel een nest.
Groet Saab
hier geen last gehad met uitgooien jongen, ik heb zelfs zonder ventielslang geringt, wel is 1 ei niet uitgekomen.
ik geef veel gekiemdzaad, gemengd met weinig eivoer, en dat nemen ze goed op en voeren de jongen er goed mee, ook wat onkruiden zoals vogelmuur, kruiskruid enz, nemen ze graag en veel op.
verder krijgen ze een mengeling van wildzangzaad gemeng met putterzaad, aangevuld met wat hennepzaad.
Bij mij zitten ze in een gemengde, beplante vlucht en hebben de beschikking over diverse mengelingen en losse zaden zoals sijs,goudvink,tropen,denne, etc etc en natuurlijk ook hennep. daarnaast eivoer met diepgevroren pinkies/buffaloos en verse buffaloos.
Opmerking